"فرشته سرابندی" گفت: معضل فرهنگی تئاتر هنوز حل نشده و فکر می‌کنم این کار آخرین تئاترم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران ظهر امروز نشست رسانه‌ای نمایش بی‌بی بیدل با حضور آزاده انصاری" کارگردان "نادر برهانی مرند"، نویسنده "فرشته سرابندی" بازیگر "محسن قصابیان"، "محمود رضا رحیمی" و "رضا مهدی زاده" طراح صحنه، در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

آزاده انصاری کارگردان نمایش "بی‌بی بیدل" درخصوص اجازه اجرا نشدن دو کار در بخش تئاتر عروسکی عنوان کرد: در سال 89 و 90 دو متن عروسکی داشتم اما متأسفانه به دلیل ندادن هزینه‌ها اجازه اجرا به ما ندادند و تصمیم گرفتم روی بازنویسی متن "باران اگر بخواهد" به نویسندگی برهانی مرند کار کنم.

وی ادامه داد: شرایط تئاتر عروسکی بسیار نامناسب است به طوری که برای اجرای کارهایمان آنقدر باید پشت در مدیران بمانیم که انگیزه‌مان پایین ‌می‌آید.

انصاری افزود: اکنون در آستانه سال جدید هستیم اما هیچ برنامه‌ای برای تئاتر عروسکی نداریم فقط امیدوارم که مدیران دست از نگاه سلیقه‌ای‌شان بردارند.

وی عدم برنامه‌ریزی و تدبیر را ضربه‌ای به تئاتر عروسکی خواند و بیان کرد: جشنواره تئاتر عروسکی را در پیش داریم اما هنوز فراخوان آن اعلام نشده و معلوم نیست این جشنواره چطور برگزار شود.

انصاری در پایان با اشاره به نمایش بی‌بی بیدل گفت: در این نمایش دغدغه‌ی ما روانشناسی نبود بلکه به دنبال ساختار نو بودیم و در نظر داشتیم مخاطب قبل از قضاوت با نمایش همذات پنداری کند.

فرشته سرابندی بازیگر نمایش بی‌بی بیدل در این نشست عنوان کرد: من بعد از 15 سال دوباره به تئاتر بازگشتم اما بسیار از بازگشتم متأثر هستم چرا که تئاتر از لحاظ امکانات دچار بحران است.

وی ادامه داد: نمایش‌ها تنها نام حرفه‌ای را یدک می‌کشند اما هنوز به صورت دانشجویی کار می‌کنند و خود عوامل باید هزینه‌های نمایش را بپردازند.

سراوندی تصریح کرد: معضل فرهنگی هنوز حل نشده و فکر می‌کنم این کار آخرین تئاترم باشد و دوباره به عرصه‌ی فیلم و تلویزیون برگردم.

نادر برهانی مرند نویسنده نمایش در این نشست گفت: نمایش "بی‌بی بیدل" بازنویسی "باران اگر بخواهد" است چرا که احساس می‌کردم آن نمایش مشکلاتی داشت و باید بازنویسی شود وسرانجام بازنویسی آن نمایش بی‌بی بیدل است.

وی ادامه داد: دو تا از متن‌های آزاده انصاری به دلیل نام صادق هدایت اجازه اجرا داده نشد در نتیجه ما اجرای عروسکی را کنار گذاشتیم و به جای کار عروسکی کار دیگری را روی صحنه بردیم.

برهانی مرند تصریح کرد: "بی‌بی بیدل" موضوع اندیشه‌ای دارد که با رویکرد جدید آن را روی صحنه بردیم و پیام اصلی‌اش دوری از قضاوت و به جای آن انتخاب است.

وی با اشاره به دست‌های پشت پرده عنوان کرد: اجرای نمایش بی‌بی بیدل هنوز مشخص نبود که به لطف "قادر آشنا" و "اتابک نادری" این کار روی صحنه رفت اما فکر می‌کنم جلوگیری از اجرای آن حاکی از دستهای پشت پرده است و معتقدم هنوز هم در حین اجرا دستهای پشت پرده وجود دارد.

"محمودرضا رحیمی" بازیگر نمایش در این نشست گفت: سوال بزرگی برایم مطرح شده و آن سوال آن است که چرا این کار در جشنواره فجر امسال نبود و متأسفام در شرایطی زیست می‌کنیم که اهمیت به اندیشه‌نگری نمی‌دهند.

وی ادامه داد: چنانچه تئاتر ما دولتی و تئاتر شهر به عنوان مکانی دولتی باید به آن رسیدگی شود و معضل‌های نبود امکانات را حل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بی بی ، بیدل ، نمایش ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار