امریکا قوانین جدید برای ورود پناهندگان و پناهجویانی که حامی تروریست‌ها هستند را، تسهیل کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، دولت امریکا قوانین برای پناهندگان و پناهجویان احتمالی که به گفته امریکا « حمایت‌های مالی محدود»ی را دراختیار  گروه‌های تروریستی قرار داده‌اند، تسهیل کرد.

وزارت امنیت داخلی امریکا و وزارت خارجه این کشور اکنون می‌گویند افراد مرتبط  با تروریست‌ها و یا گروه‌های تروریستی دیگر به طور اتوماتیک از ورودشان به امریکا جلوگیری نمی‌شود.

وزارت امنیت داخلی امریکا در بیانیه‌ای اعلام  کرد این قانون که هفته گذشته و بدون هماهنگی با کنگره تغییر کرد به دولت امریکا در زمینه مهاجرت اختیارات بیشتری می‌دهد.

این وزارتخانه افزود: مطابق با قوانین جدید، افرادی که به دنبال پناهندگی و یا وضعیت پناهجویی و یا روادید هستند و آن دسته از افرادی که خواهان تمدید روادید خود هستند همچنان برای حصول اطمینان از این موضوع که  تهدیدی علیه امنیت ملی کشور تلقی نمی‌شوند، مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

این اقدام اولین گام رئیس جمهور امریکا برای تغییر قوانین مهاجرت پس از سخنرانی سالانه وی در ماه گذشته میلادی است. اوباما در این سخنرانی وعده داد که اقدامات اجرایی بیشتری را  در زمینه اصلاح قوانین مهاجرتی اتخاذ کند .

اصلاحیه قانون مهاجرت، که در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱  تصویب شد، تمامی افرادی را که از تروریست‌ها حمایت کرده باشند، در بر می‌گیرد.

این تصمیم جدید، راه را برای ورود شبکه‌هایی مانند گروهک تروریستی منافقین و شورشیان خارجی مرتبط با القاعده که با دولت سوریه می‌جنگند و به دنبال پناهندگی در امریکا هستند، هموار می کند .

دولت امریکا درحال حاضر نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی خود حذف کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار