رئیس سازمان اطلاعات آمریکا گفت : حدود26هزار جنگجوی تندرو از 50 کشور از جمله غرب در سوریه می جنگند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ؛‌ گزارشهای سازمانهای اطلاعاتی غربی که حاکی از افزایش تعداد افراط گرایان تروریست غربی و عربی در سوریه است افزایش یافته است.

رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در کمیسیون اطلاعاتی سنای این کشور گفت : حدود 26 هزار ستیزه جوی تندرو در سوریه می جنگند که هفت هزار تن از آنها خارجی هستند.این افراد از پنجاه کشور جهان به سوریه رفته اند.

جیمز کلیپر ابراز نگرانی کرده است که این افراد مرتبط با القاعده در آینده علیه کشورهایشان دست به اقدام بزنند.

وی گفت:گروههای مرتبط با القاعده نظیر جبهة النصرة پایگاههای را برای آموزش ستیزه جویان و بازگرداندن آنها به کشورهایشان تاسیس کرده اند تا در کشورهای خودشان دست به عملیات تروریستی بزنند.این گروهها تلاش می کنند به آمریکا نیز حمله کنند.

از سوی دیگر انگلیس اتباع خود را که در امور تروریستی فعالیت دارند تهدید کرده است که در صورت بازگشت به انگلیس دستگیر خواهند شد و تابعیتشان لغو خواهد گردید. انگلیس به این شکل سعی دارد این افراد را تحت فشار بگذارد تا در سوریه باقی بمانند.مقامات استرالیائی نیز اعلام کرده اند که امکان لغو تابعیت شهروندانی که در سوریه می جنگند بررسی می کند.

براساس نتیجه گزارشهایی که وزارت امور داخلی ایالت هسن تهیه کرده است ، نیمی از جهادی هایی که از آلمان به سوریه سفر کرده اند دارای سوابق سرقت و مصرف مواد مخدر و اقدامات خشونت بار و تجاوز جنسی هستند.

از سوی دیگر برخی خانواده های فرانسوی از شستشوی مغزی فرزندان خود برای پیوستن به تروریستها در سوریه سخن می گویند این خانواده ها فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را مسئول حفاظت بهتر از جوانان فرانسوی به شمار آورده اند زیرا بازگشت این جوانان از سوریه به فرانسه خطر تروریستی بزرگی محسوب می شود.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار