"بیلاوال بوتو زرداری" پسر "بی نظیر بوتو" نخست وزیر اسبق پاکستان روز شنبه تلاش گروه طالبان را برای بازگرداندن این کشور به "عصر حجر" تقبیح کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "بیلاوال زرداری" در سخنانی در مراسم اختتامیه یک جشنواره فرهنگی دو روزه در ایالت سند همچنین از مردم این کشور خواست علیه این تهدیدات به پا خیزند.

"زرداری" خاطرنشان کرد طالبان قصد دارد قانون ترور و وحشت را بر پاکستان حکمفرما کند اما باید به آنها گفت که اگر شما می‌خواهید در پاکستان زندگی کنید مجبورید از قانون اساسی این کشور نیز پیروی کنید.

وی افزود: ما قانون تروریستها را نمی‌پذیریم. برخی افراد در تلاشند به نام اسلام پاکستان را به عصر حجر بازگردانند.

آغاز سال 2014 در پاکستان با تشدید خشونتها توسط شبه نظامیان در این کشور همراه شده است به طوری که بیش از 130 نفر در این کشور کشته شده‌اند.

دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان از آنجا که نتوانسته است پاسخی قاطع به موج جدید حملات طالبان ارائه دهد به شدت از سوی مخالفان سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.
دولت نواز شریف ماههاست از مذاکره با طالبان حمایت کرده است اما بیلاوال زرداری 25 ساله به طرفداری از اقدام نظامی علیه این گروه سخن گفته است.

"بی نظیر بوتو" نخست وزیر اسبق پاکستان دسامبر 2007 توسط طالبان پاکستان ترور شد.
زرداری در سخنرانی خود در کراچی افزود تروریستها باید به فکر زمانی باشند که ملت پاکستان در مقابل آنها خواهد ایستاد.

"زرداری" گفت: ما مسلمانیم و گروههای تروریستی نباید به دنبال آن باشند که به ما اسلام را یاد بدهند.از زمان شورش گروه تحریک طالبان پاکستان در سال 2007 تاکنون حدود 7 هزار نفر کشته شده اند.

از آنجا که نیروهای ناتو پس از حدود یک دهه جنگ در حال ترک افغانستان هستند بنابراین ثبات در پاکستان برای کابل بسیار حائز اهمیت است. واشنگتن نیز اعلام کرده است از نزدیک گفتگوهای صلح بین طالبان و دولت پاکستان را زیر نظر دارد.

دولت آمریکا از پاکستان خواسته است علیه گروه طالبان که از مناطق قبیله ای این کشور برای حمله به نیروهای ناتو در مرز این کشور با افغانستان استفاده می کند، اقدام نظامی انجام دهد.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار