مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین گفت: سند آمایش مهم‌ترین برنامه توسعه استان قزوین است که به تمامی طرح‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی جهت دهد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، ابوالفضل یاری ظهر امروز در جلسه کارگروه آمایش توسعه استان اظهار داشت: کارگروه آمایش از تخصصی‌ترین کارگروه‌های استان است که در سنوات گذشته جز مفعول‌ترین جلسات و کارگروه‌ها بود.

وی افزود: بر اساس تقویم زمانی مطالعات برنامه آمایش از سال 85 همزمان با سایر استان‌ها در قزوین آغاز شد که این سند دو بخش ارزیابی توان اکولوژیکی و مطالعات اقتصادی و اجتماعی استان تهیه و تدوین شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین بیان کرد: تاکنون 14 جلد از این سند شامل گزارش توان اکولوژیکی یک جلد، گزارشات وضع موجود آمایش استان 10 جلد، جمع‌بندی وضع موجود یک جلد، آینده‌نگری آمایش یک جلد و ضمائم نقشه یک جلد آماده و تدوین شده است.

یاری یادآور شد: در این برنامه تمامی مناطق استان به 8 منطقه و 43 ناحیه آمایشی تقسیم و مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی برنامه آمایش استان ارائه راهکارهایی است که موجب انطباق کامل توزیع جمعیت و فعالیت در استان با اصول آمایش گردند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری قزوین عنوان کرد: رعایت ملاحظات امنیتی و دفاعی، کارایی و بازدهی اقتصادی، وحدت و یکپارچگی سرزمین، گسترش عدالت اجتماعی و تعادل‌های منطقه‌ای، حفاظت محیط زیست و احیا منابع طبیعی، حفظ هویت ایرانی و اسلامی و حراست از میراث فرهنگی، تسهیل و تنظیم روابط درونی و بیرونی اقتصاد کشور و رفع محرومیت‌ها خصوصاً در مناطق روستایی کشور از اصول 8‌گانه تهیه سند آمایش استان قزوین محسوب می‌شوند.

یاری یادآور شد: سند آمایش اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه توسعه استان است که تمامی فعالیت‌ها و اقدامات دستگاه‌ها در ذیل آن اولویت‌بندی و اجرا می‌شوند.

این مسئول گفت: جهت‌گیری‌های استاندار چراغ راه کارگروه آمایش استان است که می‌تواند در اجرایی شدن این سند نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.