برنامه "دیدگاه" روز دوشنبه بیست و هشتم بهمن، به بررسی استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور در امر سرمایه گذاری خواهد پرداخت.

به گزارش حوزه رادیو  تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه جهانی صدای آشنا، "دیدگاه" این هفته قصد دارد استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور در امر سرمایه گذاری را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

جذب سرمايه گذاري هاي خارجي يکي از برنامه هاي دولت يازدهم در حوزه اقتصاد است. جذب سرمايه هاي خارجي از راهکارهاي متداول براي پيشبرد امور عمراني در هر کشور است که با کمبود منابع داخلي روبه رو است. 

تامين امنيت سرمايه گذاري هم ضمانت اجرايي سرمايه گذاري خارج از کشور است. براي همين سرمايه گذاران خارجي به هر کارت دعوتي پاسخ مثبت نمي دهند و سرمايه هاي خود را بدون محاسبه و تضمين به هر جا روانه نمي کنند. از همين رو بود که دکتر روحاني در معتبرترين گردهمايي اقتصادي جهان «اجلاس داووس» بخش قابل توجهي از مواضع و ديدارها و اظهارات خود را به تشريح شرايط جديد ايران معطوف کرد تا اعلام کند که شرايط جمهوري اسلامي آماده هر گونه سرمايه گذاري است. 

دولت يازدهم از ابتدا برنامه ها و سياست هايي را اتخاذ کرده که ماحصل آن ها رونق بخشي به اقتصاد کشور است. تدابير دولت در حوزه سياست خارجي و گفت و گوهاي هسته اي که منجر به توافق ژنو شد، راه رفت و آمدهاي سياسي و اقتصادي را به تهران باز کرد. گزارش هاي مختلف نشان از آن دارد که شرکت هاي بزرگ اقتصادي خارجي براي حضور در ايران رقابت مي کنند. 
*
این برنامه کاری از گروه رویدادها و تحلیل بین الملل است. 

محمدرضا بطحایی تهیه کننده، شاه رضا قوامی نویسنده، غلامحسین طاهری کارشناس مجری، اعظم پارسانیا گوینده، طیبه خادم جعفری گزارشگر، و آزاده کرمی هماهنگی، در این برنامه همراه شما هستند.

"دیدگاه" را روزهای دوشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران برابر با ساعت 17:00 به وقت گرینویچ، از کانال اروپای شبکه جهانی صدای آشنا بشنوید.

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدگاه ، ایرانیان ، مقیم ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار