وزیر امور خارجه مصر لغو تحریم‌های رژیم صهیونیستی را علیه ساکنان نوار غزه خواستار شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سما  ، نبیل فهمی روز یکشنبه در دیدار با رابرت سیری هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه که در مقر وزارت امور خارجه مصر برگزار شد ، از رژیم صهیونیستی خواست تحریمها علیه نوار غزه را لغو و به مسئولیت های قانونی در برابر فلسطینیان عمل کند .

 فهمی در این دیدار تصریح کرد رژیم صهیونیستی باید اجازه دهد  کالاهای اساسی و مواد اولیه و مصالح ساختمانی وارد نوار غزه شوند.

بدر عبد العاطی سخنگوی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد نبیل فهمی با سیری درباره تازه ترین تحولات در ارتباط با مسئله فلسطین با توجه به روند مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد .

بر اساس بیانیه سخنگوی وزارت خارجه مصر ، فهمی در دیدار با مسئول سازمان ملل بر موضع 
مصر در حمایت از راه حل سیاسی برای مسئله فلسطین بر اساس قوانین و قطعنامه های سازمان ملل و ابتکار های پیشنهادی صلح تاکید کرد .

 فهمی افزود مصر همواره اعلام کرده است که از راه حل پیشنهادی زمین در برابر صلح ، عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهار ژوئن 1967  با مرکزیت  بیت المقدس حمایت می کند .

 نبیل فهمی دیشب همچنین با فیلیپه گراندی کمیسر ارشد اژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی ( آنروا) در قاهره  دیدار کرد .

 وزیر امور خارجه مصر در این  دیدار تصریح کرد باوجود همه  تحولات اخیر در مسایل داخلی مصر ، مسئله فلسطین در اولویت سیاست خارجی وزارت امور خارجه مصر قرار دارد .

نبیل فهمی در این دیدار از نقش فعال آنروا در کمک رسانی به آوارگان فلسطینی در اراضی  فلسطین و کشورهای منطقه و از تلاش های این سازمان در کاهش مشکلات و درد و رنج های 
 مردم فلسطین قدردانی کرد.

مسئول سازمان ملل هم در دیدار با نبیل فهمی از حمایت تاریخی مصر از آرمان ملت فلسطین و حمایت های مقامات مصر از آوارگان فلسطینی که در پی تشدید درگیری ها در سوریه از این کشور فرار کردند ، قدردانی کرد .

انتهای پیام/

برچسب ها: بین الملل ، مصر ، غزه ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار