اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی قانونی کردن اقدام شهرک نشینان را در یورش به مسجد الاقصی را بررسی می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اعضای کنست‌(پارلمان) رژیم صهیونیستی قانونی کردن اقدام شهرک نشینان افراطی در یورش به مسجد الاقصی را بررسی می‌کنند. 

"هبه الله بیطار" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی گفت: بعضی اعضای کنست اسرائیل تلاش می کنند هتک حرمت مسجد الاقصی را قانونی کنند و به شهرک نشینان اجازه بدهند وارد مسجد الاقصی شوند. جلسه عمومی کنست برای بررسی اعمال حاکمیت اسرائیل بر مسجد الاقصی به جای حاکمیت اردن بر آن تشکیل جلسه می دهد.

 در این جلسه پیش نویس قانون پیشنهادی موشه فجلین عضو افراطی کنست مطرح خواهد شد که شامل طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است. احتمالا کنست با این پیش نویس موافقت نخواهد کرد. 

در ادامه این گزارش آمده است: شیخ "تیسیر التمیمی" قاضی القضات فلسطین با هشدار درباره اعمال حاکمیت اسرائیل بر مسجد الاقصی خواستار برگزاری اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با این توطئه شد. شیخ التمیمی تاکید کرد چنین تصمیمی باعث جنگ دینی خواهد شد که اشغالگران مسئول پیامدهای آن هستند. پس از جنگ 1967 توافق شد اداره مسجد الاقصی برعهده اوقاف اردن باشد. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سفر اخیر خود به امان از عبدالله پادشاه اردن خواست اعمال حاکمیت کشورش را بر مسجد الاقصی به طور جدی پیگیری کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار