نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اولین مرکز انرژی اتمی در اردبیل با عنوان پرتودهی سبلان در شهر نیر و با حمایت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ منصور حقیقت‌پور دیروز در نشست با مسئولان و معتمدان شهر نیر اظهار داشت: این مرکز برای اولین بار در استان اردبیل و با هدف بهره‌گیری از انرژی اتمی در بخش‌های مختلف کشاورزی و درمان بیماران صعب‌العلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد که خود این امر می‌تواند به ماندگاری بیشتر محصولات کشاورزی نظیر سیب‌زمینی و ذخیره‌سازی مناسب آنها کمک کند.

وی گفت: ما در دو شهرستان نیر و نمین مقدمات احداث بیمارستان 64 تختخوابی را فراهم کردیم که اگر زمین آن تأمین شود هم در نیر و هم نمین این بیمارستان 64 تختخوابی با برآورد هزینه‌ای 30 میلیارد ریال برای هر یک از طرحها از سال آینده عملیاتی و اجرایی می‌شود.

حقیقت‌پور از راه‌اندازی مجدد کارخانه اتوبوس‌سازی، راه‌اندازی دانشکده داروسازی و همچنین جذب مشارکت بخش خصوصی در احداث کارخانه لبنیات پگاه در استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه تلاش بر این است تا از ظرفیت بخش خصوصی در تأمین منابع اعتباری کمک گرفته شده و بسیاری از پیشرفت‌ها و بسترسازی اشتغال به شکل مناسب انجام شود.

این نماینده مجلس در ادامه: تا زمانی که بخش خصوصی در عرصه کارآفرینی، اشتغال، اقتصاد مولد و تولید پررونق ورود پیدا نکند امکان رشد و توسعه همه‌جانبه را شاهد و ناظر نمی‌شویم.

وی بیان کرد: ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا کارخانه‌های مادر بسیاری به استان اردبیل و شهرهای نیر و نمین سرازیر شود که اگر این واحدهای تولیدی فعالیتشان را آغاز کنند یک تحول جدی را در استان شاهد می‌شویم.

حقیقت‌پور وجود شهرک تخصصی آب در شهرستان نیر و همچنین استقبال خوب سرمایه‌گذاران را از این مجموعه یادآور شد و ادامه داد: این حرکت خود می‌تواند زمینه و بستر تحول جدی را بیش از هر زمان دیگر فراهم کند و ما را در رسیدن به اهداف متعالی امیدوار کرده و به این سمت و سو سوق دهد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: نیر ، مرکز ، انرژی ، اتمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.