خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: عده‌ای در این مملکت دارند یک شبکه زیرزمینی برای رابطه با آمریکا درست می‌کنند، بنده نمی‌دانم چه خورده‌اند از این کوزه‌ای که آمریکا از آن نوشیده و به دنبال آن می‌روند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تقدیر از  حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: از همه مردم تشکر می‌کنم که در راهپیمایی 22 بهمن که واقعا راهپیمایی دشمن‌شکن، دشمن کورکن بود و دوست شادکن بود تقدیر می‌کنم. این راهپیمایی حماسه‌ای بود و به نوعی حماسه سیاسی بود.

وی افزود: در این شرایطی که دشمن پررویی می‌کند و کارهای زشت انجام می‌دهد و حرف‌های بد می‌زند، مردم ما به غیرتشان بر می‌خورد. بخشی از افزایش حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به خاطر همین بود. غیرتمندی و عزت‌خواهی مردم باعث حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن امسال شد. مردم ما تحمل تحقیر و ذلت را ندارند.

خطیب موقت تاکید کرد: اینطور نیست که 4 یانکی آن طرف دنیا راه بیفتند و مردم مسلمان را تحقیر کرده و به آنها توهین کنند. اینها برای ما قابل تحمل نیست و آنها این چیزها را نمی‌فهمند.

آیت‌الله جنتی در ادامه افزود: بنده اطلاعی از درصدحضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال نسبت به سال‌های قبل ندارم، اما مردم درصد بالایی بیش از ساله‌ای گذشته در این راهپیمایی حضور یافتند؛ آفرین بر شما.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی مشخص کرد که آمریکایی‌ها باید گزینه‌های روز میز ما را ببینند. ما از گزینه‌های روی میز شما نمی‌ترسیم. یکی از پیام‌های راهپیمایی 22 بهمن امسال برای آمریکایی‌ها این است که به آنها می‌گوییم ما از گزینه‌های روی میز شما نمی‌ترسیم و ما مشتاق گزینه‌های روی میز هستیم که این موضوع یکی از شعارهای مردم در راهپیمایی نیز بود.

وی ادامه داد: عده‌ای در این مملکت دارند یک شبکه زیرزمینی برای رابطه با آمریکا درست می‌کنند، بنده نمی‌دانم چه خورده‌اند از این کوزه‌ای که آمریکا از آن نوشیده و به دنبال آن می‌رود، قرآن می‌فرماید اسرائیلیان، گوساله‌پرستی در اعماق قلبشان نفوذ کرده است، عده‌ای نیز آمریکا‌پرستی و آمریکا دوستی در اعماق قلبشان نفوذ کرده و هروقت مناسبتی می‌شود، چیزی می‌گویند و لگدی می‌زنند و در حال حاضر در فکر رابطه هستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم نه آمریکا و نه شما را قبول دارند چرا راه خود را از مردم جدا می‌کنید، باید بدانید که این کار شما به نتیجه نمی‌رسد هرچند شما بنشینید و درجلسات مخفیتان پیام دهید، مردم با شما نیستند و تا مردم نیز نخواهند هیچ کاری صورت نمی‌گیرد، در پیشاپیش مردم نیز مقام معظم رهبری هستند.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: شما چه تصوری می‌کنید، تصور می‌کنید اگر روزی به فرض محال در به روی آمریکا گشوده شد و دوباره در این مملکت نفوذ کرد چه تاجی بر سر شما و بر سر این مردم می‌زند، این الان به هیچ جا نرسیده دخالت‌هایی در کشور ما می‌کند.

وی با اشاره به حضور وزیر خارجه کشورمان بر مزار شهید عماد مغنیه گفت: عماد مغنیه شهید حزب‌الله است و شهدا در دل ما جای دارند چه در لبنان وچه در ایران سر مزار آنها زیارتگاه ما است، از طرف دیگر پیام می‌دهند که شماباید در مسائل هسته‌ای کوتاه بیایید و برنامه‌های موشکیتان را متوقف کنید،‌ برنامه‌های موشکی ما چه ربطی به شما دارد ما باید قدرت دفاعی داشته باشیم ما قدرت دفاعی را از خود سلب کنیم که هروقت خواستی به سر ما بتازی، یا مسائل دیگری که غرب به دنبال آن هستند، بدانید شما اگر اینها آمدند دمار از روزگار اسلام و انقلاب و انقلابیون و حزب الله‌ها در می‌آورند اینها نه اخلاق، نه وجدان و نه انسانیت دارند.

وی تاکید کرد: باید دید که غرب چقدر بی‌پناهی و بیچارگی در عراق و افغانستان، فلسطین و هر جا که پای گذاشته است به وجود آورده. و آنها هرکجایی که رفتند کارشان آدم‌کشی بوده است در حال حاضر نیز همین‌ها دارند قضیه تکفیری‌ها را پشتیبانی می‌کنند و اینها هستند که در سوریه قتل‌عام می‌کنند.این در حالی است که از ما می‌خواهند که به سوریه کمک نکنید، اینها برادران مسلمان ما هستند و ما از غیرمسلمان نیز از آن حمایت می‌کنیم چه برسد مسلمان مظلوم، به ما می‌گویند باید ارتباطتان را با حزب‌الله قطع کنید مگر همچین چیزی می‌شود؟، حالا که هنوز به جایی نرسیده‌اند از ما این توقعات را دارند و دستور می‌دهند وای به روزی که رابطه برقرار شود و آنها بیایند برای ما سیاستگذاری کنند بنده به آنها هشدار می‌دهم که راهتان را عوض کنید و به مردم بپیوندید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به ضرورت ایجاد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: همه ما باید با تمام وجود از خدا بخواهیم که عمر و عزت  شوکت مقام معظم رهبری را روزافزون فرماید، ایشان به صورت سیاست کلی می‌فرمایند که ما برای حل مشکلاتمان نیاز نیست به سوی آمریکا دست درازی کنیم که آقای آمریکا تشریف بیاورید تحریم‌ها را از ما بردارید، این لازم نیست چراکه نه آنها حاضرند این کار را انجام دهند و نه ما حاضریم این ذلت را بپذیریم.

وی افزود: ما آنقدر در کشور منابع داریم از جمله نیروی انسانی سرشار از استعداد، معادن، ذخایر، نفت، گاز و امکانات گوناگون داریم که اگر از آنها بهره‌برداری شود جزو ثروتمندترین کشورهای جهان خواهیم بود اما روی گنج خوابیده‌ایم و گرسنه‌ایم، لب دریا نشسته‌ایم و تشنه‌ایم که این به دلیل عدم بهره‌برداری یا بهره‌برداری بسیار کمک است.

آیت‌الله جنتی افزود: به جای اینکه به سراغ دشمن برویم خودتان روی پای خودتان بایستید، منهای دشمن هرچه استعداد دارید و ذخایری که داریم را کشف کنیم و آنها را به کار بگیریم و اگر این کار را نجام دهیم قدرت دست شما می‌افتد و دشمن ناچار به عقب‌نشینی می‌شود اما تا زمانی که گدای دشمن هستید، دشمن بر شما مسلط و مقتدر است، هروقت دست گدایی‌تان را عقب کشیدید و دست عزتتان را دراز کردید دشمن نیز عقب‌نشینی می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر نمی‌خواهید دشمن بر شما مسلط شود روی اقتصاد ملی کار کنید، برخی از روسای جمهوری دنیا به مقام معظم رهبری تبریک گفته بودند که این راهی (اقتصاد مقاومتی) که شما نشان داده‌اید این بهترین راه است، حالا ایشان دستورشان را ابلاغ کرده‌اند منتشر نیز شده است اما مهم این است که قوای سه گانه آن را جدی بگیرند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: ما تجربه تلخی داریم، مقام معظم رهبری زمانی روسای سه قوه را مامور کردند برای مبارزه با فساد، چقدر ما خوشحال شدیم که فساد برانداخته می‌شود اما دیدید که با آن چیکار کردند، آیا با این اقتصاد مقاومتی هم می‌خواهید همین کار را بکنید، امیدوارم مسئولین ما در قبال اجرای اقتصاد مقاومتی سرافراز باشند اما تنها با مسئولین نیستم بلکه همه فعالان اقتصادی، بخش خصوصی باید به کار گرفته شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بااشاره به نهمین اجلاس اتحادیه مجالس عضو کشورهای اسلامی گفت: اجلاس کشورهای اسلامی برنامه مهمی بود که تعداد زیادی از روسای مجالس در آن شرکت کردند، اما اینها معمولا در این برنامه‌ها حرف‌های خوبی می‌زنند بعد هم بیانیه‌ای صادر می‌کنند که محتوای خوبی دارد اما در عمل چه می‌شود؟ من به این بزرگواران توصیه می‌کنم شما نماد مردم هستید اگر می‌خواهید کار کنید باید ببینید مردم شما چه چیزی می‌خواهند و راهتان را از مردم جدا نکنید، مردم شما یعنی مردم مسلمان، آمریکا و اسرائیل را قبول ندارند بلکه حامی و مدافع مظلومین و فلسطین هستند.

وی با اشاره به مسئله هسته‌ای کشورمان ادامه داد: آن چیزی که ما از تیم مذاکره‌کننده‌ای هسته‌ای‌مان انتظار داریم این است که از موضع عزت و قدرت صحبت کنند و خود را نبازند، خیال نکنند که در مقابل قدرتی قرار گرفته‌اند که ضعیف هستند، نه ما قوی هستیم بلکه آنها ضعیف هستند، منتهی ما به قدرت خود پی نمی‌بریم و ضعف آنها را قبول نداریم لذا باید از موضع بالا و با رعایت خطوط قرمز حرکت کنید.

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: یکی از خطوط قرمزی که برای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای وجود دارد این است که در کارهای دیگر دخالت نکنید، ما اجازه نمی‌دهیم در جلسه‌ای که برای حل مشکل هسته‌ای برگزار می‌شود به مسائل دیگر وارد شوید چراکه موضوع صرفا مسائل هسته‌ای بوده و آنچه که ما حق ما است، از آن نمی‌گذریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: دشمن را بشناسید امام (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است، این شیطان فقط شیطان دیروز نبود بلکه شیطان امروز نیز است و این همان شیطانی است که در کارهای ما دخالت می‌کند و این همان شیطانی است که بیجا پیام می‌دهد که زندانیان خود را آزاد کنید و کسانی که در حصر هستند را آزاد کنید، واقعا چشم کسانی که در حصر و کسانی که در قصر هستند، روشن، که آمریکا از آنها حمایت می‌کند لذا شما باید از موضع قدرت رفتار کنید که خداوند با شما است.

آیت‌الله جنتی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار دهیم چراکه ما مشکل آب داریم و این به عنوان یک وظیفه شرعی و ملی است که ما در مصرف صرفه‌جویی کنیم.

وی با اشاره به انفجار نزدیک محل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت گفت: این کار تکفیری‌های خبیث لعین است و باید مراقب اینها باشیم، قطعا حزب‌الله اینها را شناسایی و دستگیر می‌کند دولت لبنان نیز باید برخورد جدی داشته باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: به من گفتند که از سازمان انرژی اتمی یاران احمدی روشن را اخراج می‌کنند و این خبرهای موثقی است، این کار را نکنید، انرژی هسته‌ای را کسانی که تا اینجا رسانده‌اند و نباید بیکار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
آمریکا هر جا پا گذاشته دست به آدم کشی زده.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر آمریکا
-
انقلابی
۰۸:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
یک کلام،، مرگ بر آمریکا والسلام
-
رضا
۰۸:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
سازش نمیپذیریم
-
محمد
۰۸:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
هرجائی که نگاه می کنیم ظلم امریکا آتشی که امریکا ئیها به پا کرده اند و مردم مظلوم مسلمان دارند کشته می شوند. خدایا چرا یه عده ای به جای درس گرفتن هی می خوان رابطه با این ظالمین داشته باشند امریکائیها به دوستان خودشون رحم نمی کنند و نکردند ما که جای خودمون را داریم ما را تحقیر نکنید و به فکر عزت مملکت باشید .
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
خدا بر عزت این مرد بزرگ بیافزاید
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا میرکیانی
۰۷:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
بنام خدا
بعنوان یکی از افراد این مملکت که خود را مدیون خون شهدا و نوکر خانواده های یشان و جانبازان میدانم و دوستان شهدا را نیز ادامه دهندگان اصلی دانسته و تقاضا دارم مسئله اخراج یاران استاد شهید احمدی روشن بررسی شده و عاملین آنرا مورد بازخواست و توبیخ قرار دهند.
خدا نگذرد از کسانی که در مسیر راه شهدا و این ملت شهید پرور سنگ اندازی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
درود بیکران بر شما خطیب محترم .
Iran (Islamic Republic of)
میثاق از رشت
۰۰:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
با سلام ، خدا عالمان دینی با غیرت و مردمی مارا زیر سایه الطاف خود حفظ فرماید.مرگ بر خیانتکار.مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسراییل.مرگ بر استکبار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۲
آمریکا شیطان بزرگ است...
آخرین اخبار