رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس موسسه مطالعات ژاپن به تداوم همکاری‌ها و تبادل نظر میان موسسات تحقیقاتی ایران و ژاپن تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر ولایتی" در دیدار با "یوشیجی نوکامی" رئیس موسسه مطالعات ژاپن و سفیر سابق ژاپن در انگلیس ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با یکدیگر اظهار داشت: امیدوارم مذاکرات مثبت و سازنده‌ای را در ایران داشته باشیم.

وی افزود: از یادداشت تفاهم همکاری که میان دو موسسه مطالعاتی ایران و ژاپن امضا شده است، استقبال می‌کنم و امیدوارم همکاری‌ها و تبادل نظرها میان طرفین در جهت منافع هر دو کشور تداوم یابد.

رئیس موسسه مطالعات ژاپن ضمن ابراز خرسندی از ورود مجدد تهران گفت: آغاز ارتباطات دو موسسه از یک دهه قبل آغاز شد اما متاسفانه مدتی وقفه در این میان به وجود آمد و اکنون بسیار خرسندم که تبادل نظر میان طرفین با روی کار آمدن دولت جدید در ایران از سر گرفته شده است.

نوکامی ادامه داد: با شروع مجدد فرآیند گفتگوها مباحث مفیدی درباره شرق آسیا و مسائل هسته‌ای میان دو طرف داشته‌ایم.

سفیر سابق ژاپن در انگلیس با اشاره به وضعیت سیاسی ژاپن گفت: وضعیت سیاسی در کشور ژاپن بسیار محکم است و ظرف چندسال گذشته 5 نخست‌وزیر در این کشور روی کار آمده‌اند.

وی افزود: دورنمای سیاسی شرق آسیا چندان آرام نیست و ما به لحاظ سیاسی و امنیتی در وضعیت دشواری قرار داریم.

معاون وزیر خارجه ژاپن تصریح کرد: یکی از دلایل این بی‌ثباتی ظهور و گسترش اقتصاد کشور چین است که به موازات آن هزینه‌های دفاعی این کشور نیز افزایش یافته است.

ولایتی با اشاره به اهمیت ژئوپولتیک غرب آسیا گفت: به دلیل اهمیت این منطقه آمریکا مایل به ترک آن نیست و باید گفت بحران آسیا از سال قبل آغاز شده و دارای اهمیت فراوانی است اما اکنون به مرحله‌ای رسیده که در آن توازن قوا به سمت دولت سوریه و حامیان وی قرار گرفته است.  
 
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران از ابتدا معتقد به راه حل سیاسی برای بحران سوریه بوده است، خاطرنشان کرد: کشتار مردم و ورود اسلحه به کشور سوریه هیچگاه به نتیجه‌ای نخواهد رسید و تنها گزینه مطلوب برای حل بحران و مشکلات کنونی کشور سوریه گزینه سیاسی است.  
 
وی با اشاره به تحولات اخیر کشور اوکراین بیان داشت: خطر تجزیه در اوکراین وجود دارد و امنیت قفقاز در این میان مهم است.  
 

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، سفیر ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار