رومینگ ملی یکی از طرح‌های شش ماهه وزیر ارتباطات برای بهبود کیفیت آنتن تلفن همراه است که هزینه استفاده ازآن به عهده اپراتورهای تلفن همراه است.

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، بسیار پیش آمده که درهنگام یک مکالمه تلفنی مهم ارتباط قطع و امکان برقراری ارتباطات محدود وجود نداشته باشد یا درست هنگامی که قصد برقراری تماس داریم با نداشتن پوشش شبکه مواجه شویم.

براساس این گزارش عده ای از مشترکان برای رهایی از این مشکل ترجیح می‌دهند به طور همزمان از بیش از یک اپراطور سرویس دریافت کنند تا هر زمان که می‌خواهند بتوانند از خدمات خط تلفن همراهشان استفاده کنند.

اما برنامه ریزی های مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی راه‌حل جامع‌تری دراین خصوص است تا مشترکان با داشتن یک سیم کارت و استفاده از یک اپراتور از پوشش شبکه هر سه اپراتور دیگر بهره برند وزیر ارتباطات و فناوری در صفحه اجتماعی‌اش دراین خصوص اعلام کرد: در پی رومینگ ملی هستیم به این معنا که مشترکی که هم اکنون از یک اپراتور سیم کارت دارد اگر این سیم کارت درمنطقه‌ای آنتن ندهد ارتباط مشترک با شبکه قطع می‌شود اما با رومینگ ملی آنتن سیم کارت روی اپراتور دیگری که در آن منطقه آنتن قوی دارد منتقل می‌شود وبه این ترتیب رقابت سالم میان اپراتورها در پوشش گسترده‌تر وتقویت آنتن دهی به وجود می‌آید.

زارعیان سخنگو شکرت مخابرات ایران درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: درحال بررسی است و با انجام این طرح مشترک نهایی ما به هیچ عنوان درجریان چگونگی استفاده از آن نخواهد شد.

وی افزود: این مسئله یک بحث کاملاً فنی است که تنها اپراتورها درگیر آن خواهند شد ومشترک تنها از کیفیت آنتن دهی همه اپراتورها برخورد دار خواهد شد.

زارعیان افزود: با رومینگ ملی احتمال زنگ نخوردن گوشی و نداشتن آنتن تفریباً به صفر می‌رسد وبالا ترین بهره را از خط تقریباً به صفر می‌رسد وبالاترین بهره را از خط تلفن همراه می‌توان برد وی همچنین درخصوص هزینه این طرح نیز گفت: این طرح برای مصرف کننده هیچ هزینه‌ای ندارد وتنها کیفیت شامل حال مشترک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که سیم کارت مشترک پوشش نداشته باشد و از پوشش اپراتور دیگر استفاده شود، اپراتور اول به دلیل استفاده از پوشش دهی اپراتور اول، هزینه‌ای بابت استفاده از شبکه به اپراتور دوم پرداخت می‌کند وبه هیچ عنوان هزینه‌ای به مشترک تحمیل نخواهد شد.
 
گفتنی است، رومینگ ملی یکی از سه پروژه‌ای است که قرار است تا 6 ما ه آینده به بهره برداری برسد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: رومینگ ، وزیر ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار