با توجه به مزایای استفاده از خون اتولوگ یا خودی که انتقال خون هر کشور رئیس انتقال خون تهران از نبودن ضوابط استفاده از این خون در سیستم انتقال خون کشور انتقاد کرد.

دکتر فاطمه نادعلی رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در این خصوص گفت: خون اتولوگ یا خون خودی بسیار خون خوب و مناسبی است، چرا که از خون خود فرد به وی تزریق می‌شود و واکنش‌های پس از تزریق کاهش می‌یابد. 

وی افزود: زمانی می‌توانیم این کار را درست انجام دهیم که سیستم اجرایی و نظارتی برای این کار تعریف شده باشد. 

نادعلی تصریح کرد: در حال حاضر اگر ما درخواست خون اتولوگ از بیمارستان‌ها داریم، نظارتی بر اجرای کار نداریم و نمی‌دانیم شرایط استانداردی که باید فراهم شود رعایت می‌شود یا خیر که از معاونت فنی انتقال خون در خواست کرده‌ایم ضوابط و شرایط اهدای خون اتولوگ را برای ما تعریف کنند تا با توجه به مزایای این سیستم آن را بیش از پیش گسترش دهیم و بتوانیم با رفع نیاز بیمارستان‌ها به آن‌ها خدمت کنیم. 

نادعلی با اشاره به اینکه ضرورت گسترش سیستم استفاده از خون خودی در انتقال خون کشور عنوان کرد: استفاده از خون خودی در بیماران واکنش‌های پس از تزریق را کاهش می‌دهد و به علاوه این امر باعث کاهش روز تخت بیمارستانی می‌شود و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار