نهمین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه 100 ثانیه ای در مجتمع مهر شهرکرد از سوی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این جشنواره همزمان با تهران در هفت استان دیگر از جمله استان چهارمحال و بختیاری به صورت همزمان در حال برگزاری است.
رییس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم کوتاه کوتاه، یکی از گونه ها و مدیوم های سینمایی در جهان است که در ایران از سوی حوزه هنری این جشنواره به عنوان فیلم های 100برگزار می شود.
حجت اله شیروانی افزود: فیلم های کوتاه کوتاه هم اکنون به عنوان یکی از فیلم های اثر گذار در حوزه سینمای کوتاه شناخته می شود و اندیشه ورزی و اخلاق محوری هدف فیلم های کوتاه کوتاه است.
به گفته وی، برگزاری جشنواره فیلم 100 باعث شکوفایی استعدادهای جوان فیلم سازی در سطح استان ها شده است.
وی افزود: حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری امسال 15 فیلم کوتاه تولید کرده که 13 فیلم 100 ثانیه ای را به این جشنواره ارسال کرد و در نهایت یک اثر در بخش رقابتی و دو اثر در بخش غیر رقابتی از این استان در جشنواره نهم حضور دارد.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره، 100 فیلم در بخش رقابتی و 100 فیلم در بخش غیر رقابتی اکران شد.
قاسم اسماعیلی افزود: فیلم "کنار قاب خالی" به کارگردانی فاطمه برزکار قهفرخی از استان چهارمحال و بختیاری در بخش رقابتی این جشنواره حضور دارد.
به گفته وی، آثار این جشنواره روز نهم اسفند ماه جاری در تهران داوری و نتایج آن اعلام می شود.
مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری گفت: فیلم 100 ثانیه ای یکی از قالب های سینمایی در عصر رسانه های نو ظهور و تاثیر گذار در جهان پر شتاب و پر هیاهوی امروز است که جشنواره از سوی حوزه هنری نهمین دوره خود را در سال 1392 پشت سر می گذارد.
فرشاد صالحی افزود: این جشنواره در چهار بخش اصلی (فیلم های 100 ثانیه ای داستانی، مستند و پویانمایی)، سینمای اخلاق، بخش بین المللی و چشم انداز ایران 1404 در حال برگزاری است. 
وی اظهار داشت: در سانسی جداگانه، آثار 100 ثانیه ای تولید شده حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری اکران شد و جلسات نقد بررسی آثار بعد از اکران فیلم ها با حضور هنرمندان برگزار شد./س
برچسب ها: نهمین ، جشنواره ، فیلم ، صد ، ثانیه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.