یک حقوقدان گفت: با توجه به گسترش فضاي مجازي و سهولت انجام جرائم جديد و بين‌المللي در فضاي سايبري تدوين قوانين موثر وهمكاري‌هاي بين‌المللي ميان دولت‌ها ضروري به نظر مي‌رسد.

"رضا محمدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تقويت همكاري‌هاي بين‌المللي در راستاي مبارزه با جرائم سایبری اظهار داشت: امروزه بيش از هر زمان ديگري ضرورت تدوين قوانين منسجم در ابعاد جهاني و تقويت همكاري‌هاي بين‌المللي در راستاي مبارزه با جرائم احساس مي‌شود.
 
وي با تاكيد بر خلاهاي موجود در زمينه جرائم سايبري ادامه داد: با توجه به گسترش فضاي مجازي و سهولت انجام جرايم جديد و بين‌المللي در فضاي سايبري تدوين قوانين موثر و همكاري هاي بين‌المللي ميان دولت‌ها ضروري به نظر مي‌رسد.
 
محمدي افزود: مجرمان جرائم سايبري بدون حضور فيزيكي قادر به انجام جرائم گسترده در ساير كشورها هستند، بنابراين تدوين قوانين موثر و همكاري همه‌جانبه با پليس اينترپل بايد سرلوحه هرگونه اقدام قرار گيرد.   
 
اين حقوقدان تصريح كرد: يك نهاد نظارتي و بازوي توانمند اجرايي نظير پليس اينترپل، بايد ميان كشورهاي اسلامي تشكيل و همكاري‌هاي نزديك و همه‌جانبه ميان اين كشورها را تقويت كند.
 
اين حقوقدان در پايان خاطرنشان كرد: تشكيل دادگاه اسلامي حقوق بشر مي‌تواند از بازوهاي اجرايي مانند پليس بين‌الملل اسلامي(مشترك در كشورهاي مسلمان) استفاده كرده و در راستاي جلوگيري از عدم مجازات مجرمين، اقدامات موثر را انجام دهد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار