برنامه دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اوباما که با بحث درباره مذاکرات هسته ای ایران و مذاکرات صلح خاورمیانه همراه خواهد بود، توجه رسانه‌ها را به اختلاف نظرهای اساسی بین دو طرف خود جلب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پی بی اس، بحث درباره اوکراین این هفته توجه ها را به خود جلب کرد اما بحث دیگری در واشنگتن نیز محور خبرها شده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار می کند.

"جی سلومون" خبرنگار بخش خارجی وال استریت ژورنال، درباره این دیدار و موضوع ایران و مذاکرات هسته ای آن که در این دیدار به آن پرداخته می شود، گفت نتانیاهو از زمانی که آغاز این مذاکرات به شدت از آن انتقاد داشته و تاکید کرده است اسرائیل خواهان برچیده شدن کامل برنامه غنی سازی ایران است و در صورتی که ایران چنین کاری را انجام ندهد، باید تحریم ها علیه این کشور حفظ شود. اوباما اکنون دیپلماسی را دنبال می‌کند که اساسا بر مبنای پذیرفتن وجود غنی سازی محدود در ایران و حفظ توانایی این کشور برای تولید سوخت در آینده، دنبال می شود. تحریم‌ها نیز هم اکنون کاهش یافته‌اند. این شرایط موجب می‌شود شکاف بزرگی بین موضع آمریکا و اسرائیل وجود داشته باشد.

کارشناس وال استریت ژورنال در ادامه درباره مذاکرات صلح خاورمیانه که مهلت به نتیجه رسیدن آن در سی ام آوریل به پایان می رسد، گفت اکنون جان کری (وزیر خارجه آمریکا) به شدت تلاش می کند به چارچوبی برای ادامه این مسیر برسد؛ چارچوبی که صراحتا مشخص می کند ادامه مذاکرات باید به چه نحوی صورت گیرد و درباره چه موضوعاتی باید باشد. از سوی دیگر اسرائیلی ها همواره نگران آن بوده اند که آمریکایی ها معامله ای را بر مبنای نوع نگاه خود ایجاد کنند که در بردارنده خواست کامل اسرائیل نباشد.

وی در ادامه درباره اظهارات کری درخصوص تحریم کالاهای اسرائیلی و  دیگر پیامدهای بین المللی که اسرائیل را ممکن است تهدید کند، گفت این اظهارات بیانگر میزان تنش موجود در مذاکرات صلح خاورمیانه است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار