عوامل مجموعه "نفوذ" در همایش بررسی راهکارهای تولید محتوا در فضای مجازی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران حاضر در همایش بررسی راهکارهای تولید محتوا در فضای مجازی که با حضور دکتر "حسن نجفی سالاری" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال؛ "سیدمحمدحسن ابوترابی" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و عوامل و بازیگران سریال اینترنتی نفوذ در سالن همایش های مجتمع فرهنگی هنری رسول مهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
 
"محمدحسن ابوترابی" گفت: ما در عصر حاضر به دلیل پرش فناوری و جهش علمی در این عرصه هر روز با یک دستاورد جدید علمی و فناوری نو روبرو هستیم.
 
وی ادامه داد: عصر حاضر را باید تولید دانش و بروز فناوری نامگذاری کرد. فناوری های نو باید با نوع متناسب هر جامعه و هر ملتی بتوانند فضای فرهنگی و تولید محتوای مناسب آن فرهنگ خلق شود.
 
ابوترابی افزود: در عرصه مجازی تولید محتوای برتر کاری است که از یک منظر کاری خطیر و پیچیده است، امیدوارم دوستانی که از شوق و فهم عمیق اجتماعی برخوردارند، در تولید محتوای برتر با تاثیر از فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش کنند و کشورشان را در این زمینه یاری دهند.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما اگر در این عرصه ورود مطلوبی نداشته باشیم، دیگران جای آن را پر می کنند. این نیاز جامعه است، کسانی که از توانایی های علمی و اخلاقی مطلوب برخوردارند، اقدام کنند وگرنه دیگران محتوای مورد نظر خود را عرضه می کنند.
 
وی در ادامه گفت: باتوجه به هوش و ابتکار جوانان کشور شاهد شکل گیری این واقعیت باشیم که در تولید محتوا پاسخگوی جامعه انسانی و جوامع اسلامی باشیم و با استفاده از مقوله های فرهنگی ، دینی گوی سبقت را برباییم و در این عرصه همانند دیگر عرصه ها به پیروزی دست پیدا کنیم.
 
ابوترابی بیان کرد: این ظرفیت در اختیار ما قرار گرفته است و همین امروز هم وجود دارد. این سوال مطرح است که آیا امکان داشت که در فضای مجازی ایران دیگران دیواری را بکشند و این فضای مجازی قطع شود. از این موضوع غرب استقبال خواهد کرد.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنوز استعدادهای ما به فعلیت نرسیده و ذوق و خلاقیت جوانان تاثیرگذار خواهد بود که اثری را خلق کند.
 
وی ضمن اشاره به این نکته که محتوای غنی در دین و فرهنگ ما وجود دارد، افزود: ما از نظر اسلامی و دینی در شرایط استثنایی قرار داریم. همچون هنر دفاع مقدس که گوی سبقت را برباییم و شما به عنوان فرزندان ایرانی اسلامی به این امر دست پیدا کنیم.


** بگذاریم افراد خلاق زیر چتر جمهوری اسلامی برای فضای مجازی تولید محتوا کنند

"حسن نجفی سولاری" مشاور وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی و رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  گفت: موضوعی که 
امروز می خواهم در خصوص آن صحبت کنم به ظاهر مسئله ساده ای است اما بیان آن از چند جهت سخت است و ما در این زمینه خیلی عقب هستیم و این وضعیت خوبی نیست.

وی ضمن اشاره به این نکته که تولید موضوع پیچیده ای است، افزود: خود تولید محتوا از ایده تا پدیده یک فرایندی دارد و همچنین از پدیده تا دیده و شنیده فرایند دیگری است. یک بخش از فرایند تولید محصول است.

مشاورر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اولین راهکار تولید محتوا این است که ما مخاطب خود را بشناسیم و بدانیم که در چه دامنه ای منتشر می شود و ذی نفعان چه کسانی هستند. ایده اگر از دل بر آید بر دل نیز می نشیند.

وی در خصوص دومین راهکار افزود: شرایطمان سخت و دشوار است و محدودیت های مادی زیادی داریم و چارچوب های مشخص حکومتی و فرهنگی و شرایط اجتماعی خاص داریم.

نجفی سولاری ادامه داد: سومین راهکار این است ایده باید طوری به محصول تبدیل شود که با کمترین امکانات به ثمر برسد. چون جنس پیام ما هنر است باید در تولید محتوا ظریف عمل کنیم تا اثر بخشی داشته باشد. در واقع مرحله سوم افزایش اثر بخشی و کارایی است، البته در تولید محتوا گام های دیگری نیز وجود دارد.

رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تصریح کرد: نقدها را باید بپذیریم  و اگر ایرادی در ما وجود دارد، این نقدها باعث تلنگری در ما شود.

وی ضمن اشاره به این مطلب که  ما بعضی از ایده هایی را که تولید می کنیم، کپی برداری از ایده دیگران است، افزود: در بعضی از این ایده ها هیچ خلاقیتی در آن وجود ندارد  بعضی از ایده های خلاقانه است اما باید مبتنی بر فرهنگ بومی و جمهوری اسلامی ایران باشد. معنا و مفهوم آن این نیست که کپی برداری نکنیم ، حتی اگر یک موضوع را اقتباس می کنیم از یک ایده جدید و خلاقانه بهتر است.

مشاور وزیر بیان کرد: بگذاریم کسانی که خلاقیت بیشتری دارند زیر چتر جمهوری اسلامی ایران آثار خود را برای فضای مجازی تولید کنند تا مجبور نباشند که به کشورهای دیگر سفر کنند. این را باید بپذیریم که شرایط سختی بوده و حیف است که نیروهای انسانی ا از دست بدهیم.

نجفی سولاری خاطر نشان کرد: تا به حال می گفتند که دولت باید کمک کند ولی  من به عنوان یک مسئول که در وزارت ارشاد اسلامی مشغول به کار هستم ، از مردم تقاضا دارم که آنها به ما کمک کنند. ما برنامه ها را در سایت جامع فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال  اعلام کردیم.

در ادامه مراسم "آرش تیمورنژاد" گفت: سریال های اینترنتی مقوله ای نوپاست . امیدوارم چنین جلساتی باعث شود که بزرگان در دولت و ارگان های مختلف بیایند و مشخص شود جوانی  که می خواهد در فضای مجازی کار تولید کند ، بداند که باید به کجا مراجعه کند.

وی  ضمن اشاره به این نکته که  فردا قسمت آخر فصل دوم سریال اینترنتی "نفوذ" بر روی سایت این سریال قرار میگیرد، افزود: مقوله سریال های اینترنتی در دنیا به وجود آمده و مردمی که وقت دیدن سریال های بلند را ندارند، به این سریال ها روی آوردند و علاقمند به دیدن سریال هایی با مدت زمان کم هستند.

تیمورنژاد ادامه داد: نکته‌ای که ما در سریال اینترنتی "نفوذ" مطرح کردیم بحث سبک زندگی ایرانی اسلامی است که این روزها درخصوص آن زیاد صحبت می‌شود. و ما درسریال "نفوذ" در بخش‌هایی این موضوع را مدنظر قرار دادیم.

این کارگردان اظهار داشت: برای مجوز سریال با تمام ارگان های ذی ربط صحبت کردیم. کمیسیون فرهنگی مجلس، وزارت ارشاد اسلامی، سازمان ملی فضای مجازی و معاونت مجازی صدا و سیما از "نفوذ" حمایت کردند.

وی در ادامه گفت: بدون حمایت دکتر "برزین ضرغامی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، لطف‌الله سیاهکلی  معاون رسانه مجازی صدا و سیما و همراهی  دیگر عزیزان  نفوذ به این مرحله رسیده است.

تیمورنژاد عنوان کرد: "نفوذ" پربیننده‌ترین سریال ایرانی در بخش فارسی زبان" اینترنت" در جهان است. 

در پایان مراسم از بازیگران سریال اینترنتی "نفوذ" علی رام نورایی، نفیسه روشن ، پندار اکبری، محمود مقامی، روشنک عجمیان ، ارسلان قاسمی ، کاوه آهنگر ، ترلان پروانه ، روزبه نعمت الهی  واز عوامل پشت صحنه تقدیر شد.

همچنین از پویا بادکوبه بخاطر آیتم های فضای مجازی، سید جلال چاووشیان، انیمیشن خرگوش و لاک پشت و آرش تیمورنژاد بخاطر آیتم های سریال "نفوذ" تقدیر شد.


انتهای پیام/ اس
برچسب ها: سینما ، سریال ، اینترنتی ، نفوذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار