مهمترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در مرداد ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار مردادماه 1392 در اين حوزه به‌ شرح زير است:


ارسال‌کنندگان گزارش‌هاي خبري تصويري به شبکه‌هاي بيگانه تحت تعقيب قرار خواهند گرفت

يک مقام آگاه امنیتی گفت: به دنبال کشف چندین شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی، بنگاه‌‌های جاسوسی ضمن پیچیده‌تر و فنی‌تر کردن روش‌های قبلی جمع‌آوری و ارسال اطلاعات، «شیوه انبوه» را نیز به روش‌های گذشته اضافه کردند.


استراتژی سپاه باعث تغییر رویکرد دریایی آمریکا شد/ آمریکایی‌ها با ایجاد این تغییرات نیز مصون نخواهند بود

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: استراتژی دریایی سپاه و ظهور و نمایش قدرت عملی و میدانی آن که میزان بالای آسیب‌پذیری ناوها و تجهیزات آنان را نشان داد، باعث شد تا مقامات نظامی آمریکا به فکر تغییر در رویکرد دریایی خود باشند، ولی ایجاد این تغییرات نیز موجبات مصونیت آن‌ها را فراهم نخواهد کرد.


متحرک‌سازی سامانه موشکی S200 در اواسط راه است/ نام S200 بومی می‌شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به سبک شدن بخش‌هایی از سامانه موشکی S200 گفت: موضوع متحرک‌سازی این سامانه را تیم فنی قرارگاه و تیم مراکز دانش‌بنیان دانشگاه‌های کشور آغاز کرده‌اند و ما تقریباً در اواسط راه هستیم.


سپاه روح‌الله اقدام اتحادیه اروپا درخصوص حزب‌الله لبنان را محکوم کرد

سپاه روح‌الله استان مرکزی در محکومیت اقدام اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی بیانیه‌ای صادر‌ کرد


نقشه صهیونیست‌ها در حمله به حرم حضرت زینب(س)/ آمریکایی‌ها مرسی را فریب دادند


رئیس سازمان بسیج مستضعفین، تکفیری‌ها را مزدوران صهیونیسم دانست و با اشاره به شرایط کنونی مصر گفت: از شرایط این کشور و کنار زدن آرای مردم متأسفیم، اما این موضوع نتیجه اعتماد مرسی به آمریکا بود.


سرلشکر فیروزآبادی از وزیر کشور تقدیر کرد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مدبرانه جهت برگزاری موفق و همزمان دو انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از وزیر کشور تشکر کرد.


کسانی که دین را درک نکردند موضوع "ولایت" را سیاسی و حزبی تعریف می‌کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تبلیغات سوء دشمن علیه ولایت گفت: آن‌ها چون دین را درک نکردند، موضوع را سیاسی و حزبی، طرفداری از این حزب و ... معرفی می‌کنند در صورتی که این‌ها نیست.


ارتش ايران، ارتشي كارآزموده و فني در مقايسه با ديگر ارتش‌هاي دنياست

همزمان با ماه مبارك رمضان محفل انس با قرآن كريم و ضيافت افطاري ويژه فرماندهان، كاركنان و خانواده هاي نيروي دريايي ارتش با حضور آيت‌الله سيداحمد خاتمي در مسجدالغدير ستاد اين نيرو برگزار شد.


افتتاح پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نماد خط شکنی سپاه در عرصه سازندگی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه با اشاره به افتتاح پالایشگاه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی توسط رئیس‌جمهور گفت: افتتاح این فازها نماد خط شکنی و بن‌بست‌شکنی سپاه در عرصه سازندگی کشور است.


آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند برای ما خطر نظامی باشند/ دخالت سپاه در مسایل سیاسی را رد می‌کنم + صوت

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با حضور در برنامه شناسنامه در خصوص محورها و مسایل مهمی از جمله جنگ تحمیلی، عدم همراهی برخی مسئولین سیاسی در جنگ تحمیلی با امام (ره)، ویژگی‌های سرداران سپاه پاسداران، فتنه سال 78، توان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران و... صحبت کرد.


اورهال دو فروند هواپيماي ميراژ اف 1

دو فروند هواپيماي ميراژ اف 1 توسط كارشناسان فني پايگاه مقدم شكاري شهيد سرلشكر خلبان ناصر حبيبي اورهال (بازآماد) شد.


ایران برگ برنده حوزهٔ نظامی را در اختیار دارد

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تهدیدات دشمن در همه عرصه‌ها وجود دارد، در عین حال عوامل بازدارنده جمهوری اسلامی در زمینه‌های نظامی فرصت هرگونه اقدام را از دشمن سلب کرده و در این عرصه برگ برنده در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.


پیام فرمانده کل سپاه تسلیم وزیر دفاع قطر شد

در دیدار سفیر ایران در دوحه با وزیر دفاع قطر پیام‌های تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران و وزیر دفاع تسلیم وی شد.


تأثیر وجود نیروهای مسلح قدرتمند در پیشرفت و آبادانی کشور/ استراتژی قورباغه‌ای دشمن


فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال‌های اخیر دشمن با ترفند نرم وارد کشور شده و سعی دارد ملت ما به ویژه جوانان را در هر شرایطی تحت تأثیر خودش قرار دهد و همین امر موجب شده که خیلی از آداب و رسوم ما را عوض کرده‌اند.


آمادگی صد درصدی تجهیزاتی و پشتیبانی سایت UCF اصفهان


فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی، آمادگی سایت UCF منطقه اصفهان را بسیار مناسب ارزیابی و تاکید کرد: این سایت به لحاظ تجهیزاتی، نیروی انسانی و پشتیبانی فنی در آمادگی صد درصدی قرار دارد.


"اصحاب رسانه" تروریسم رسانه‌ای وابسته به غرب و صهیونیسم را افشا کنند


معاون ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر رسالت خطیر اصحاب رسانه در قبال تروریسم رسانه‌ای وابسته به غرب و صهیونیسم از آنان خواست به رسالت حرفه‌ای و تاریخی خود در قبال این حقیقت تلخ عمل کنند.


در منطق حقوق بشر آمریکایی، کُرد‌ها و عرب‌ها بشر محسوب نمی‌شوند


سازمان بسیج مستضعفین در نامه‌ای به بان‌کی‌مون متذکر شد تنها در دو هفته گذشته نزدیک به هزار و ۵۰۰ نفر از مردم بی‌گناه عراق در بمب‌گذاری‌های عوامل سازمان‌یافته توسط آمریکا به شهادت رسیده‌اند‌.


امکان غافلگیری نیروهای مسلح ایران وجود ندارد/ مداومت روند خودکفایی در نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نخستین کار ما رصد مداوم تهدیدات در زمین، هوا و دریاست که به صورت مداوم چه در مرزها، چه در خارج از مرز، چه در منطقه و فرامنطقه ظرفیت‌های لازم و متناسب با این تهدیدات ایجاد شده و امکان ندارد که نیروهای ما غافلگیر شوند.


اولین روز کاری وزیر دفاع جدید چگونه آغاز شد؟ + لینک دانلود فیلم


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساعت 7 صبح امروز فعالیت کاری خود را به عنوان دوازدهمین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد.


سرلشکر فیروزآبادی انتخاب وزرا و معاونان دولت را تبریک گفت


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، انتخاب وزرای کابینه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتصاب معاونان رئیس جمهور را تبریک گفت.
   

آمریکا با کنار گذاشتن ددمنشی و گرگ صفتی می‌تواند به ایران نزدیک شود

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با اشاره به رویکردها و رفتارهای بچه‌گانه و فریب‌کارانه آمریکایی‌ها در طرح موضوع مذاکره و رابطه با ایران گفت: آمریکا نه از طریق بازی‌های مضحک سیاسی و اقتصادی و نه سناریوهای بازی‌های انیمیشنی نظامی، بلکه با عذرخواهی از ملت بزرگ ایران و کنار گذاشتن ددمنشی و گرگ صفتی، می‌تواند به ایران نزدیک شود.


نیروهای مسلح کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح در حال حاضر در آمادگی کامل به سر می‌برند و این آمادگی باعث شده است که دشمنان، خیال خام تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از سر خود خارج کنند.


لزوم برنامه‌ریزی بلندمدت برای قطعه‌سازی در نیروی هوایی/ سیاست‌گذاری جدید در نهاجا

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه باید بیش از پیش به امر قطعه‌سازی توجه کنیم، گفت: باید ضمن پیاده کردن سیاست‌گذاری جدید از طرح و روش‌های نوین بهره گرفته و از روزمرگی پرهیز کنیم.


شرکت پنها گواهینامه طراحی بالگرد نظامی دریافت کرد

شرکت پنها برای نخستین بار تائیدیه سازمان طراحی نظامی (MODA) را از مرکز استاندارد دفاعی ایران اخذ کرد.


ناوگروه ۲۷ نیروی دریایی ارتش عازم آب‌های آزاد شد

بیست و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش با هدف تامین امنیت شناورهای تجاری و نفتکش ایران عازم آب‌های آزاد شد.


وزیر دفاع جمهوری آذربایجان انتصاب دهقان به وزارت دفاع ایران را تبریک گفت

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان انتصاب حسین دهقان به سمت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.


ساخت جدیدترین جنگنده پیشرفته ایرانی/ تولید و تست موشک‌های جدید

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در جهت خودکفایی نیروهای مسلح اعلام کرد: نیروی تخصص محور نهاجا در حال تولید هواپیمای جنگی جدیدی است.


مراسم تشییع روايت‌گر حماسه مدافعان حضرت زينب(س) چگونه گذشت؟

وقتی پیکر شهید بزرگوار "هادی باغبانی" را آوردند، ولوله‌ای بپا گشت و خیابان که مملو از جمعیت زن، مرد و کودک بود، بسته شد.


انتهای پیام/


برچسب ها: سپاه ، ارتش ، بسیج ، امنیت ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار