تونی هال،‌ مدیر کل بی‌بی‌سی از تصمیم به بسته شدن شبکه تلویزیونی "بی‌بی‌سی ۳" و انتقال برنامه‌های منتخب آن به سایت و اپلیکیشن "آی‌پلیر" بی‌‌بی‌سی در پاییز سال ۲۰۱۵ خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، براساس این تصمیم بودجه سالیانه بی‌بی‌سی ۳، از ۸۵ میلیون به ۲۵ میلیون پوند کاهش خواهد یافت.

بخش درامای "بی‌بی‌سی ۱"، از تعطیلی این شبکه تلویزیونی ۳۰ میلیون پوند دریافت خواهد کرد.

لرد هال گفت که انتقال شبکه تلویزیونی بی‌بی‎ سی ۳ به محیط آنلاین "تصمیم درستی" بوده و "از نظر اقتصادی ضرورت داشته است."

این طرح همچنین باعث عملی شدن طرح راه اندازی شدن سرویس "بی‌بی‌سی وان +۱" (پخش مجدد برنامه‌ها با یک ساعت تاخیر) و اضافه شدن مدت زمان پخش "سی-بی‌بی‌‌سی" (شبکه کودک و نوجوان بی‌بی‌سی) به مدت یک ساعت تا ۸ شب خواهد شد.

تونی هال گفت: "من می‌خواهم که مخاطبان جوانتر و کمتر مرفه هم از خدمات بی‌بی‌سی استفاده کنند. مخاطبان جوانتر روزبه روز بیشتر به سمت فضای آنلاین و "آن-دیماند" (تماشای انتخابی) پیش می‌روند. چالش این است که درخشندگی بی‌بی‌سی ۳ را به این دنیا منتقل کنیم."

او تاکید کرد که این تصمیم ضرورت داشته چرا که حق اشتراک تلویزیونی شهروندان افزایش نیافته و این در حالی است که بی‌بی‌سی هزینه‌های اضافه‌ای را هم برای اداره سرویس جهانی بی‌بی‌سی و شبکه تلویزیونی ولزی زبان S4C متحمل می‌شود.

هیئت مدیره بی‌بی‌سی طرح پیشنهادی تعطیلی شبکه بی‌بی‌سی ۳، را ارائه داده است و هیئت امنای بی‌بی‌سی به نمایندگی از مشترکان تلویزیون لازم است که نهایتا مهر تایید را بر این تصمیم بزند.

یک سخنگوی هیئت امنا گفته است که لازم است با مشترکان تلویزیون مشورت شود و آنها هم باید فرصت داشته باشند که نظر خود را در این زمینه ابراز کنند.

بی‌بی‌سی ۳ در حال حاضر ۱۳ میلیون بیننده در هفته دارد و تنها ۲۹ درصد از ۱۶ تا ۳۴ ساله ها مخاطب این شبکه‌اند.

لرد هال گفته که برخی از برنامه‌های این شبکه در بی‌بی‌سی ۱ یا ۲ نمایش داده خواهد شد.

در همین حال اعتراضاتی به تعطیلی این شبکه در حال شکل‌گیری است؛‌ از جمله تا ظهر پنجشنبه ۶ مارس، بیش از ۶۰ هزار نفر طوماری را در حمایت از تدوام شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی ۳ امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار