مسئول پایگاه تکیه "معاون الملک" از آماده سازی این تکیه برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علیرضا برشاهی با اشاره به ساخت تکیه معاون المک کرمانشاه در اواخر دوره قاجاریه در سال 1320 هجری قمری، عنوان کرد: این تکیه که یکی از زیباترین تکیه های ایران به شمار می‌رود دارای سه قسمت اصلی با نام های حسینیه، زینبیه و عباسیه است.

به گفته برشاهی در این تکیه مراسم عزاداری امام حسین(ع) و شهدای کربلا برگزار می‌شده و این آیین همچنان نیز در این تکیه هرساله برگزار می‌شود.

وی وجه تمایز تکیه معاون الملک نسبت به تکایای دیگر در سطح کشور را کاشی کاریهای زیبا بر روی در و دیوار آن همراه با به تصویر کشیدن موضوعاتی از جمله وقایع کربلا، قیام مختار، بناهای تاریخی و مذهبی مشهور جهان و نیز تصاویر پادشاهان معروف و مشهور جهان در دوره‌های مختلف عنوان کرد.

به گفته مسئول پایگاه تکیه معاون الملک بر روی کاشی‌های این تکیه تصاویری از بناهای مشهور کشورهای اروپایی نیز دیده می‌شود.

وی تکیه معاون الملک را پس از طاقبستان دومین اثر تاریخی مشهور در شهر کرمانشاه عنوان وادامه داد: در همین راستا بسیاری از گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند، پس از بازدید از طاقبستان از تکیه معاون الملک نیز دیدن می‌کنند.

مسئول پایگاه تکیه معاون الملک استقبال از این تکیه را در سال گذشته بسیار مطلوب خواند و گفت: در صورت افزایش بازدید گردشگران از استان کرمانشاه قطعا بر تعداد گردشگران این تکیه نیز افزوده خواهد شد.

وی از پاکسازی و آماده سازی تکیه معاون الملک برای بازدید گردشگران نوروزی خبر داد و افزود: مرمت قسمت‌های مورد نیاز انجام شده و راهنما نیز در تکیه مستقر شده است.

مسئول پایگاه تکیه معاون الملک خاطر نشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته سفره هفت سین باشکوهی در داخل تکیه در ایام نوروز پهن خواهد شد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، تکیه ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.