روسیه به آمریکا هشدار داده است که هر گونه تحریم علیه روسیه پیامدهایی برای خود آمریکا خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین، روسیه به آمریکا هشدار داده است که هر گونه تحریم علیه روسیه پیامدهایی برای خود آمریکا خواهد داشت.
 خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در شبه جزیره کریمه گفت : روسیه به آمریکا درباره اقدامات عجولانه و غیرمنتظره درخصوص مسئله شبه جزیره کریمه هشدار داد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه این مطلب را در تماس تلفنی به همتای آمریکائی خود جان کری اعلام کرده است.

در پی وقوع بحران در اوکراین مواضع طرفین تند شده‌است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز هشدار باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را درخصوص مداخله نظامی در کریمه رد کرده است. از سوی دیگر اوباما بر رد مداخله نظامی روسیه در کریمه اصرار دارد و انتخابات در این جزیره را غیرقانونی به شمار می‌آورد و آن را ناقض قانون اساسی اوکراین ارزیابی می‌کند.

بحران اوکراین تاثیری مستقیم بر حوزه اقتصاد داشته است و شرکت روسی گازپروم اعلام کرده‌است که احتمالا  صدور گاز به اوکراین را متوقف خواهد کرد زیرا اوکراین نتوانسته است هزینه‌های گاز وارداتی از روسیه را بپردازد.دقیقا همین رویداد در سال 2009 نیز رخ داد و منجر به کاهش صدور گاز روسیه به اروپا همزمان با شدت یافتن سرما شد.

اگرچه کاخ سفید توقف صدور گاز روسیه را کم اهمیت برشمرده است اما واقعیت این است که متحد اروپائی آمریکا نیمی از نیاز خود به گاز را از طریق اوکراین وارد می‌کند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در گذشته خواستار جلوگیری تنش اقتصادی با روسیه شده است اما در تماس تلفنی با اوباما درخصوص لزوم خروج نیروهای روسی از کریمه و اجازه به نیروهای ناظر بین المللی برای استقرار در کریمه توافق کرده است.

تناقض در مواضع مربوط به اوکراین موجب تاثیر بر مواضع بین المللی و صف بندی‌های سیاسی شده است. ژاپن اقدامات روسیه را تهدیدی برای امنیت و صلح جهانی به شمار آورده است اما چین که متحد روسیه است تاکید کرده است که تحریم منجر به حل بحران نخواهد شدو ارتباطی به برگزاری همه پرسی در کریمه ندارد.

ونزوئلا نیز با کودتا توصیف کردن حوادث اوکراین آن را محکوم کرده و آن را ناشی از پشتیبانی آمریکا و متحدانش خوانده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار