رئیس اداره ثبت احوال سراوان گفت: در 11 ماهه امسال 7 هزار و 853 واقعه ولادت در شهرستان سراوان به وقوع پیوسته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،جلال هاشمزهی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی اظهار داشت: باید بتوانیم آماری صحیح داشته باشیم که این کار با ثبت به موقع وقایع حیاتی به خصوص ولادت و وفات اماکن‌پذیر است چراکه با این کار برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌گیرد.

رئیس ثبت احوال سراوان با اشاره به اینکه با این وضعیت جمعیت به سوی سالمندی پیش می‌رود، ادامه داد: وضعیت سالمند از وضعیت جمعیت جوان خطرناک‌تر و هزینه‌بر است و مشکلات زیادی هم در بحث سلامت پیش می‌آید.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم آماری صحیح و اطلاعات دقیقی داشته باشیم که این کار با ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه ولادت و وفات امکان‌پذیر است چرا که با این کار برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مراسم و برنامه‌های تبلیغاتی، سازمان تبلیغات می‌تواند در بحث مربوط به ازدواج و همچنین نسبت به ثبت به موقع وقایع حیاتی تلاش کند.

هاشمزهی تصریح کرد: مدیریت شبکه بهداشت به کارکنان شبکه اعلام کند که در راستای اعلام ولادت و وفات به اداره ثبت‌احوال تلاش و جدیت بیشتری نشان دهند.

وی با بیان اینکه فرماندهی نیروی انتظامی در بازدیدهای روزانه خود از روستاها و مراکز و تصادفات جاده‌ای باید گزارش فوت را در اسرع وقت به اداره ثبت‌احوال اعلام کنند، متذکر شد: کارکنان جهاد کشاورزی در اجرای طرح‌های خود در شهر و روستاهای حوزه شهرستان به کارآموزان و کشاورزان ثبت قانونی و به موقع ولادت و وفات را گوشزد کرده و تفهیم کنند که ثبت به موقع وقایع حیاتی باعث برنامه‌ریزی درست دولت برای رفاه مردم است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان اذعان داشت: در 11 ماهه امسال تعداد 7 هزار و 853 واقعه ولادت در سراوان رخ داده است.

این مسئول در پایان متذکر شد: در 11 ماه گذشته تعداد هزار و 355  فقره ازدواج به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زاهدان ، ولادت ، سراوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.