وزیر امور خارجه لبنان، تاکید کرد کشورهای عربی باید همچنان به گزینه مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی پایبند باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی النیل، وزیر امور خارجه لبنان، تاکید کرد کشورهای عربی باید همچنان به گزینه مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی پایبند باشند. 

"جبران باسیل" در صد و چهل و یکمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عربی در قاهره افزود: ما تصمیم گرفتیم لبنان را در برابر مشکلات به ویژه مشکلات عربی عربی بیطرف نگهداریم.

 لبنان حق دارد با استفاده از همه ابزارهای قانونی، سرزمین خود را آزاد کند و در برابر هر نوع تجاوزگری و اشغالگری اسرائیل مقاومت کند. هیچ کسی در جهان عرب حق ندارد مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل را کنار بگذارد.
 
باسیل افزود: بیشتر بار بحران سوریه امروز بر دوش ملت لبنان است. زیان اقتصادی لبنان در سال 2012 تا 2014 به هفت میلیارد و پانصد میلیون دلار رسید. تنها راه حل برای حل مشکل آوارگان سوری آتش بس و دستیابی به راه حل سیاسی است که در آن ملت سوریه درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند.

 لبنان نمی‌تواند به پذیرفتن آوارگان سوری ادامه دهد. نگرانی‌هایی درباره تبدیل شدن لبنان به پایگاه اندیشه‌های افراطی و تروریستی وجود دارد. مبارزه با تروریسم مستلزم سیاست های امنیتی قاطعانه و اندیشه سیاسی درست است. 

وی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم کنفرانس رم برای حمایت از ارتش فرصتی برای حمایت کشورهای عربی از لبنان باشد. مبارزه با تروریسم در لبنان مستلزم حمایت کشورهای عربی از ارتش است. اسرائیل در پشت در ایستاده است و تروریسم در داخل وجود دارد، بنابراین باید با یکدیگر متحد شویم و سیاست جبهه بندی را کنار بگذاریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار