برای من مایه افتخار است که در وزارتخانه ای خدمت می کنم که در آن حدود 3000 نفر از ایثارگران، خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان در آن مشغول به فعالیت هستند و این موضوع بسیار غرورآفرین است.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز در دیدار با کارکنان ایثارگر وزارت ارشاد در سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: دین اسلام با همه عظمتی که در طول 23 سال توسط پیامبر (ص) در مکه و مدینه به ترویج کلمه توحید پرداخت و توانست در سایه فداکاری ها، شهادت ها و مجاهدت ها به جایی برسد که امروزه یک و نیم میلیارد مسلمان را در سراسر جهان پیرو خود کرده است و فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری است که این مکتب را تا به امروز پیش برده است.
 
وی راه ایثارگران راه انبیا و ائمه معصوم دانست و گفت: انقلاب اسلامی با شکل گیری نهضت عظیمی در سایه فداکاری ها، گذشت ها و ایثارگری های جمع زیادی از مردم به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.
 
جنتی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی باز هم مردم کشور ما در برابر زور ایستادند و کسی فکر نمی کرد ما بتوانیم در چنین جنگ نابرابرانه ای پیروز شویم و این پیروزی در سایه ایمان قوی ملت به خداوند و فداکاری های آنها به دست آمد.
 
وی با اشاره به جذبه و نگاه قدسی حضرت امام خمینی (ره) در جذب جوانان برای حضور در جبهه های جنگ اظهار کرد: در زمان 8 سال دفاع مقدس جوانان ما با سلاح ایمان و اراده ی خود وارد جبهه های جنگ می شدند و در طول آن سال ها بسیاری از مشکلات و سختی ها را تحمل کردند و امروز با غرور به افتخارات گذشته خود می نگرند.
 
جنتی گفت: ملت ایران با فداکاری ها و ایثارگری ها و از خود گذشتگی های خود در صحنه جهانی سر بلند است و امروزه سرمایه های انسانی ما در تمامی زمینه ها از جمله علمی، فن آوری اطلاعات، عمرانی و اقتصادی با وجود همه تحریم ها و فشارهایی که از سوی برخی از کشورهای بین المللی داشته پیشرفت های بسیاری به دست آورده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقاومت مردم ایران در 8 سال دفاع مقدس افزود: این ملت در آن زمان نه تنها در برابر شمن زانو نزد بلکه با مقاومت و رشادت های خود و در سایه صبر و مجاهدت های ایثارگران سربلند و سرافراز از این امتحان بیرون آمد.
 
وی گفت: ما در یک سازمان فرهنگی مشغول به خدمت هستیم و در شرایطی که تحولات اجتماعی و بین المللی ما به سرعت در حال اتفاق است و در حوزه فرهنگ و مسایل اجتماعی نیز نسبت به دیگر مسایل جامعه در حال دگرگونی و تغییر است و ما در دوره ای زندگی می کنیم که همه ملت ها از طریق ارتباطات و شبکه های اجتماعی در حال تاثیر گذاری بر افکار و اندیشه ها هستند ومسوولیت ما به عنوان دست اندرکاران حوزه فرهنگ در برابر چنین شرایطی خطیر تر می شود.
 
جنتی افزود: همه کسانی که در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات رسالت ویژه ای را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر عهده دارند. و ما باید سعی کنیم روحیه و عطر ایثار و شهادت را در جامعه پایدار نگه داریم تا به فراموشی سپرده نشود.
 
وی ادامه داد: آنچه امزوزه به عنوان فرهنگ ایثار از آن یاد می شود دفاع از مجموعه باورها، آگاهی ها، اعتقادات و اعمالی است که انسان را به بالاترین کمال انسانی و خلیفه اللهی می رساند.
 
جنتی گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدن به یک جامعه آرمانی باید مسوولان نظام هم خود را با این آرمان ها وفق دهند و تنها آمر به آنچه می گویند نباشند که اگر چنین باشد پیشرفتی در جامعه نخواهیم داشت.
 
وی با اشاره به درخواست های مجموعه کارکنان ایثارگر وزارت متبوعش گفت: ما موظفیم برای حل و رفع مشکلات شما عزیزان تلاش کنیم زیرا انسان در برابر این همه فداکاری و ایثارگری های شما احساس حقارت می کند.
 
در این مراسم "سعید الفتی" مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران به ارایه گزارش آماری و اقدامات و عملکرد دفتر امور ایثارگران پرداخت و از مشکلات و گلایه های ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن گفت.
 
در این مراسم معاونین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، جمعی از سران دولتی و روسای سازمان های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، علی ، جنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار