نخست وزیر انگلیس که در مقابل کنست رژیم صهیونیستی سخنرانی می کرد از این رژیم حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی:دیوید کامرون  در سخنرانی خود در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه حمایت کرد.

دیوید کامرون از اعتقاد راسخ خود به اسرائیل و حق آن در برخورداری از امنیت سخن گفت و در عین حال افزود که از صلح بین اسرائیل و فلسطینیان حمایت می کند.

نخست وزیر انگلیس در این سخنرانی  افزود: که با "تحریم" اسرائیل که اخیرا از سوی برخی گروه ها و سازمان های غربی و بین المللی مطرح شده است، مخالف است.

وی گفت: این گروه ها و سازمان ها، از جمله تعدادی نهادهای علمی و اتحادیه‌های کارگری، قصد دارند با منزوی کردن اسرائیل، کابینه این رژیم را وادار کنند سیاست شهرک سازی در اراضی اشغالی را پایان دهد.

کامرون از آنچه که "مشروعیت زدایی" از اسرائیل می خواند ابراز انزجار کردو اضافه کرد، با همکاری اسرائیل، تلاش برای اعمال تحریم علیه این رژیم را خنثی می کند.

پیش از سخنرانی نخست وزیر انگلیس، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل سخنرانی کرد. هنگام سخنرانی نتانیاهو، جمعی از نمایندگان در اعتراض به تصویب لایحه قانون خدمت اجباری یهودیان افراطی ، صحن پارلمان را ترک کردند اما با آغاز سخنرانی دیوید کامرون، به مجلس بازگشتند.

این اولین سفر کامرون به اسرائیل از زمان به قدرت رسیدن در انگلیس در چهار سال پیش است. پیش از این از دیوید کامرون به خاطر سفر نکردن به خاورمیانه طی این چهار سال انتقاد شده بود.

در جریان این سفر کامرون با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز دیدار و گفتگو می کند.

گسترش روابط تجاری میان انگلیس و اسرائیل و بحران سوریه از دیگر محورهای مذاکرات مقام‌های انگلیس و اسرائیل خواهند بود.

کامرون در سال ۲۰۰۹ و زمانی که رهبر حزب مخالف در انگلیس بود به اسرائیل سفر کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار