مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پتاسیم تحمل گیاه را نسبت به امراض سرما و خشکی بیشتر و تولید نشاسته و کربوهیدرات ها را افزایش می دهد پتاسیم استحکام گیاه را افزایش داده و برای رشد بهینه مقدار مطلوب آن ضروری است.

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کلزا برای حداکثر رشد و عملکرد مطلوب نیاز به مقدار کافی پتاسیم دارد.

وی تشریح کرد: هنگامی که پتاسیم به مقدار کافی در خاک وجود نداشته باشد باید کودهای پتاسیمی را مصرف نمود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن اشاره ای به بهترین روش برای تعیین مقدار پتاسیم یادآور شد: بهترین روش برای تعیین مقدار پتاسیم مورد نیاز کلزا آزمون خاک است.

سلیمانی ادامه داد: در خاک هایی که میزان پتاسیم خاک کم است به دلیل تثبیت شدید ممکن است نسبت به مصرف کود های پتاسیمی واکنشی دیده نشود در چنین خاک هایی بهتر است مصرف کود های پتاسیمی به صورت سرک انجام گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در صورت مشاهده کمبود عناصر ریزمغذی توسط آزمون خاک باید نسبت به مصرف آنها در خاک و یا محلول پاشی اقدام نمود.

وی با بازگو نمودن بهترین روش برای مصرف کود پتاسیم تاکید کرد: به دلیل تحرک کم پتاسیم در خاک بهتر است مصرف آن به روش نواری و نزدیک بذر انجام گیرد./س

 
انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، پتاسیم ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.