مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در دی ماه سالی که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترين اخبار دی ماه 1392 در  اين حوزه به‌ شرح زير است:

سردار پاکپور از مرزبانان تیپ ۴۸ فتح سپاه بازدید کرد

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از مرزبانان تیپ ۴۸فتح در مناطق مرزی جنوب غرب کشور بازدید کرد.

 سپاه کرمان 9 سایت را هک کرد

نیروهای سایبری اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان 9 سایت و پایگاه اینترنتی را هک کردند.

سردار دهقان سوءقصد به جان وزیر دفاع عراق را به شدت محکوم کرد

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی کتبی به سعدون الدلیمی وزیر دفاع جمهوری عراق، اقدام تروریستی علیه او که منجر به مجروح شدن دو تن از همراهان وی شد را به شدت محکوم کرد.


پاسداران گمنام امنیت پرواز، قدرت‌مندترین گارد پرواز جهان هستند

فرمانده کل سپاه با اشاره به نقش آفرینی‌های سپاه در عرصه حفاظت هواپیمایی کشور گفت: پاسداران گمنام سپاه در حفاظت هواپیمایی کشور قدرت مندترین گارد پرواز جهان هستند.


با صدها قرارداد و مذاكره با امريكا هيچ‌گاه به شيطان بزرگ اعتماد نمی‌كنيم

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اگر صدها قرار داد با آمريكا و 1+5 امضا شود و صدها دور مذاكرات انجام پذيرد، هيچ‌گاه به شيطان بزرگ اعتماد نمی‌كنيم.


ماجرای شفای اسیری که قطع نخاع بود

وقتی داوود را با عکس‌ها رادیولوژی‌اش به بیمارستان موصل برده و به جراح معالج نشان دادند او با عصبانیت داد زده بود که: «مگر دیوانه شده‌اید؟ غیر ممکن است که این عکس‌ها مربوط به داوود باشد!»


بازخوانی "فتنه 88" عبرت‌های این توطئه را برای واکسینه کردن کشور زنده نگه می‌دارد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با گرامیداشت حماسه ماندگار 9 دی، فتنه 88 را یک برنامه طراحی شده از سوی دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که شکست خفت بار آن، بستری برای اعمال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت ایران قرار گرفت.


چهره خواص در فتنه روشن شد


وزیر اطلاعات سابق با اشاره به هزینه‌های اقتصادی و سیاسی که فتنه 88 برای کشور داشت گفت: خواصی می‌دانستند که حق کجاست و باطل کجاست اما با حسادت، کینه و هوا و هوس، مسیر مقابله با ولایت را انتخاب کردند.


اجرای تاکتیک جدید بر روی موشک S200 از اوایل سال 93 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی از اجرای تاکتیک جدید بر روی موشک S200 در اوایل سال آینده خبر داد.


ماجرای فرماندهی نیروی هوایی و گفتگوی دکتر روحانی با ستاری و بابایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های شهیدان سانحه هوایی ۱۵ دی ۷۳، گفت: دکتر روحانی که در طول جنگ قائم مقام هاشمی رفسنجانی بود، بابایی و ستاری را برای فرمانده نیروی هوایی معرفی کرده بود، اما هرکدام از این دو خواستار فرماندهی نفر دیگر بودند و اصلاً حب دنیا نداشتند.


اظهارات سردار حجازی درباره همکاری ایران و آمریکا جهت مبارزه با القاعده


سردار حجازی درجمع خبرنگاران گفت: اگر عراق برای مبارزه با القاعده کمک بخواهد به وی کمک می‌کنیم اما مشترک با آمریکا خیر.


 القاعده مولود آمریکا؛ مروج وحشیانه‌ترین روش‌های تروریستی به نام اسلام

عده‌ای تصور می‌کنند "القاعده" با آمریکا واقعاً می‌جنگد اما حقیقت این است که "القاعده" خود را دشمن آمریکا جلوه می‌دهد تا در سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی، سیاست‌های آمریکا را به پیش ببرد و با نفوذ انقلاب اسلامی ایران و مبارزه واقعی امت اسلام با شیطان بزرگ، مقابله کند.


مقدمه چینی برای ورود بزرگترین جاسوس دنیا به کشور / وقتی با اختیار خودمان جاسوس وارد می‌کنیم! 


تلاش برای حضور گوگل در ایران در حالی قوت می‌گیرد که این موتور جستجوگر بعد از تکذیب اتهامات وارده اعتراف کرد از طريق سرويس "نمای خیابانی" (street view) خود به مدت سه سال به جاسوسی در امور شخصی افراد پرداخته است.


نجات نفتکش ایرانی از چنگ 12 فروند قایق تندرو دزدان دریایی

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش ایرانی از چنگ دزدان دریایی توسط تیم اسکورت و ناوگروه بیست و هشتم نداجا خبر داد.


نجات دو کشتی ایرانی در دو روز با دفع حمله 20 قایق دزدان دریایی

جانشین معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه صبح امروز بار دیگر حملات پیاپی دزدان دریایی به یک فروند کشتی ایرانی ناکام ماند، گفت: با عملیات به موقع تیم اسکورت و عملیات ویژه و حضور به موقع ناوگروه بیست و هشتم در منطقه، دزدان دریایی متواری شدند.


"شریفی‌راد" از بهترین‌های خنثی‌کنندگان موشک و بمب در دوران دفاع مقدس بود


روابط عمومی ارتش طی پیام تسلیتی به جامعه هنری تأکید کرد: جواد شریفی‌راد که از جان برکفان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، یکی از بهترین‌های خنثی سازان موشک و بمب در دوران دفاع مقدس به‌شمار می‌رفت.


برخی کشورهای عربی در راستای سیاست صهیونیست‌ها در منطقه عمل می‌کنند


دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: برخی از کشورهای عربی در راستای سیاست صهیونیست‌ها در کشتن مردم عراق، سوریه و بحرین عمل می‌کنند.


نیروی دریایی مقاومت جانانه‌ای در مقابل دزدان دریایی انجام داد


فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دو درگیری در دریای سرخ و خلیج عدن با دزدان دریایی در روزهای اخیر گفت: به هر دو کشتی با تعداد زیادی قایق حمله شده بود که الحمدالله نیروهای ما مقاومت جانانه‌ای کردند و با موفقیت کشتی‌های ایرانی را نجات دادند.


دشمنان قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی ما نخواهند بود 

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان هیچ‌گاه قادر به برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی ایران نخواهند بود، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده سیاسی توقف‌ناپذیر و سیستمی برای تغییر زنجیره‌وار در منطقه و جهان است.


چگونه موشک‌های "یاخونت" موازنه قدرت را به نفع حزب‌الله و سوریه تغییر داد

فناوری موشک "یاخونت" به گونه‌ای است که اسرائیل به رغم برخورداری از فناوری پیشرفته قادر به اخلال در عملکرد آن نیست و یاخونت 15 کیلومتر قبل از رسیدن به هدف، در ارتفاع 15 متری از سطح دریا حرکت می‌کند و بدین ترتیب رادارها قادر به رهگیری آن نیستند.


ایران از بعد قدرت وارد مذاکرات شده است


فرمانده کل ارتش گفت: ما از بعد قدرت وارد مذاکرات هسته‌ای شده‌ایم و اگر دشمن توان نظامی داشت در این عرصه رقابت می‌‌کرد، اما با توجه به ضعف آن‌ها، در عرصه سیاسی وارد شده‌اند که ما مطمئناً در این عرصه نیز موفق خواهیم شد.


مرحوم نیک‌بخت اسوه‌ای از اخلاق و رفتار محمدی بود/جزییات رزمایش نیروی زمینی در جنوب شرق کشور 

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: رزمایش اخیر در جنوب شرق کشور یک رزمایش لشکری و خوب با آمایش سرزمینی جدید بود.


بسیج اردن و مصر به‌زودی تشکیل می‌شود


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز اسرائیل در محاصره مقاومت است و پس از بسیج فلسطین و بسیج لبنان، بسیج سوریه ایجاد شده و بسیج اردن و مصر نیز تشکیل خواهد شد.


بسیج یک پدیده مردمی در نظام امام (ره) و امت است/ فاصله‌ای میان امام و امت نیست


رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه بسیج رسانه به عنوان یک پدیده مردمی در نظام امام و امت با مفهوم رسانه در فرهنگ غربی تفاوت دارد، گفت: فاصله و تفکیکی میان امام و امت نیست و بسیج در همه جامعه اسلامی از رأس قدرت تا قاعده این هرم یعنی مردم حضور دارد.


تبادل جدید درباره مفقودین جنگ در پیش است


رئیس کمیته تفحص شهدا و مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ۷ هزار مفقود ایرانی در جنگ تحمیلی داشته‌ایم که باید در خاک عراق پیدا شوند گفت: مابقی مفقودین تقریباً ۶ هزار شهید بودند که به صورت گمنام به خاک سپرده شدند.


دلایل رسانه‌ای نشدن رزمایش قمر بنی هاشم(ع)/ تست مهمات جدید صنعت دفاعی به صورت اتوماسیون

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره جزئیات رزمایش قمر بنی هاشم گفت: این رزمایش با توجه به تاکتیک‌های روز انجام شد و تلاش کردیم از تجربیاتی که از نبردهای اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان به دست آمده، استفاده کرده و بر مبنای آن‌ها دکترین خود را ترسیم کنیم.


نیروی دریایی سپاه، نماد "دفاعی متقارن" با بهره‌گیری از راهبرد "نبرد نامتقارن" در حوزه دریا است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش نیروی دریایی سپاه در شکل گیری قدرت بازدارندگی، بر آمادگی کامل این نیرو برای انجام مأموریت‌های مختلف دفاعی اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی سپاه، نماد «دفاعی متقارن» با بهره‌گیری از راهبرد «نبرد نامتقارن» در حوزه دریا است.


"ماموریت غیر ممکن" در جزیره "تائورو" / امحا یکی از خطرناک‌ترین سلاح‌های کشتار جمعی روی عرشه شناور آمریکایی + فیلم


یک شناور 650 فوتی که پنج عرشه مخصوص دارد در مأموریت امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه به کار گرفته شده است. در این مأموریت این شناور را 35 ملوان، به همراه 64 خدمه فنی درگیر با تخریب مواد شیمیایی و تعداد نامعلومی از پرسنل نظامی آمریکایی همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار