"جن ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت تحریم هایی که واشنگتن علیه برخی شخصیت های روس و اوکراینی وضع کرده نمونه ای از هزینه هایی است که روسیه بابت اقدامات خود در شبه جزیره کریمه پرداخت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، "جن ساکی" در ویدئو کنفرانسی درباره تحریم هایی که آمریکا علیه تعدادی از مقامات روس و اوکراینی وضع کرده است گفت این تحریم ها در واکنش مستقیم به اقدامات روسیه در روزهای اخیر وضع شده و همانطور که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است این اقدامات برای روسیه هزینه هایی داشته است و همچنان خواهد داشت و این تحریم ها نمونه ای از آن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره تاثیر معین این تحریم ها روی این افراد گفت: اموال و دارایی های آنها که در حوزه قضایی آمریکا قرار می گیرد مسدود خواهد شد و افراد در آمریکا از معامله با آنها منع خواهند شد. ما همچنین متوجه شده ایم که نهادهای مالی گوشه و کنار جهان مایل نیستند با این افراد و شرکت ها و نهادهایی که در فهرست تحریم قرار گرفته اند معامله ای داشته باشند ،حتی اگر مجبور به این کار نباشند.

ساکی در باره مذاکرات به اصطلاح صلح میان اسرائیل و فلسطینی ها با میانجیگری آمریکا گفت: ما به یک نقطه عطف در این مذاکرات رسیده ایم. همه با تلاش های جاری برای توافق بر سر یک چارچوب برای پیشبرد مذاکرات آشنا هستند و ما همه می دانیم که گزینه های دشواری در میان است و هر چه به خط زمانی برای اتخاذ تصمیمات نزدیکتر می شویم ، لزوم اتخاذ این تصمیمات دشوار حیاتی تر می شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تحریم روسیه در ادامه گفت: ما با گام های آهسته با متحدان اروپایی خود پیش می رویم و آنها مثل ما اظهارات محکم زیادی در چند هفته گذشته داشته اند. ما انتظار داریم آنها نیز فهرست تحریم خودشان را اعلام کنند و ما این را بر عهده خود آنها خواهیم گذاشت که تحریم های خود را اعلام کنند. من فکر نمی کنم همه جزئیات در این مرحله مشخص شده باشد. اما تلاش های ما مکمل هم است. آنها همگی اعلام کرده اند فشار لازم را بر روسیه و آنهایی که حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را تهدید می کنند وارد خواهند کرد و من شما را به آنها ارجاع می دهم. اما ما همکاری نزدیکی با هم داریم.

ساکی در مورد همه پرسی پیوستن کریمه به روسیه گفت: من از جزئیات این همه پرسی اطلاعی ندارم. مسلما همانطور که ما درباره موارد دیگر گفته ایم، هر مورد با موارد دیگر متفاوت است. در همه پرسی کریمه روسیه در اینجا مداخله نظامی کرد. روس ها همچنان به تدابیر تنش آفرین ادامه می دهند و این مبنای نگرانی شدید ماست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ونروئلا هم مدعی شد: اولا دولت ونزوئلا باید خشونت علیه شهروندان خود را که از حق آزادی بیان خود استفاده می کنند متوقف کند. دولت ونزوئلا باید آنهایی را که ناعادلانه زندانی شده اند آزاد کند و به شهروندان خود اجازه آزادی بیان بدهد و محدودیت های اعمال شده علیه مطبوعات را لغو کند و با ونزوئلایی ها از همه طیف های سیاسی وارد گفتگو شود. این سازنده ترین اقداماتی خواهد بود که آنها می توانند انجام دهند.

در خصوص گفتگو نیز باید یک طرف ثالث و مورد قبول همه طرف ها در ونزوئلا وجود داشته باشد، ‌از جمله مورد قبول مخالفانی که معتقدند حقوق دموکراتیک آنها نقض می شود. افزون بر این من جزئیات بیشتری درباره طرح‌های آمریکا ندارم. ما معتقدیم یک طرف ثالث برای پیشبرد این روند ضروری است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار