نیروهای حامی روسیه در شبه‌جزیره کریمه 4 فعال اوکراینی را در دو محل جداگانه بازداشت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای حامی روسیه در شبه‌جزیره کریمه چهار فعال اوکراینی را در دو محل جداگانه بازداشت کردند.
 
 یک شاهد گفت حدود 20 فرد مسلح حامی روسیه در این شبه‌جزیره دو فعال زن را در مرز غیررسمی میان کریمه و اوکراین بازداشت کردند.

در عین حال، یک سخنگوی جریان حامی اروپا در اوکراین گفت در این ماجرا سه زن بازداشت شده‌اند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک فعال دیگر اوکراینی گفت نیروهای حامی روسیه پدر وی را نیز به همراه یک مرد دیگر بازداشت کرده‌اند.

وی گفت این افراد در حالی بازداشت شدند که برای تجمعی در حمایت از دولت موقت اوکراین در شهر سیمفروپل آماده می‌شدند.


همچنین از سوی دیگر خبر‌ها حاکی از آن است که نیروهای روسی کنترل یک پایگاه نظامی در شبه جزیره ی کریمه را در دست گرفتند.

خبرگزاری رویترز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: براساس اعلام مقامات اوکراین ، نیروهای طرفدار روسیه کنترل یک فرودگاه نظامی در کریمه ی اوکراین را در دست گرفتند.

یک سخنگوی دفاعی در شبه جزیره کریمه گفت: نیروی مسلح طرفدار روسیه درحالیکه لباس های یک شکل نظامی به تن داشتند کنترل یک فرودگاه نظامی دیگر در کریمه را در دست گرفتند.

"ولادیسلاو سلیزنیوف" در گفتگوی تلفنی با خبرگزاری رویترز گفت : گروهی متشکل از هشتاد نفر یا بیشتر که از طرف پنجاه غیر نظامی حمایت می‌شدند ورودی اصلی به این فرودگاه را در نزدیک روستای ساکی بستند و در طول باند فرودگاه اقدام به ایجاد پست های نظامی کردند.

این سخنگو گفت گروه غیرنظامی که چوب در دست داشتند، تلاش می کردند وارد فروگاه شوند و کنترل پایانه ی آن را دست گیرند. 

گفتنی است نیروهای روسی در پی سقوط دولت ویکتور یانوکوویچ در بیست و یکم فوریه ، کنترل نقاط راهبردی کریمه را که شامل فرودگاه نظامی بلبک و فرودگاه اصلی غیرنظامی سیمفروپول می شود در دست گرفتند. دولت ویکتور یانوکوویچ پس از سه ماه شورش سرنگون شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار