تعدیل تعرفه‌های زایمانی در انتخاب زایمان طبیعی زنان باردار بسیار مفید است و باورهای آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر رباب لطیف‌نژاد استاد یار بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهذاشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زایمان طبیعی بهترین و کم عارضه‌ترین روش زایمانی است اما امروزه به علت تغییرات فرهنگی و اجتماعی و عدم آگاهی کافی از ماهیت زایمان‌ها، اغلب زنان از درد زایمان گریزان بوده و تمایل به زایمان سزارین دارند. با شناخت علل تمایل زنان باردار به زایمان طبیعی و تقویت آن می‌توان جامعه را به سمت باورهای مثبت نسبت به زایمان طبیعی، افزایش آمار زایمان طبیعی و ارتقاء سلامت مادران هدایت کرد. 

وی مهم‌ترین دلایل تمایل زنان باردار به زایمان طبیعی را میزان تعرفه زایمانی و آگاهی فردی عنوان کرد و تصریح کرد: هنجارهای اجتماعی در مورد زایمان طبیعی، تجارب زایمانی قبلی، نقش اطرافیان به عنوان محرک انتخاب نوع زایمان، سازگاری با دردهای زایمانی و حمایت ماما‌ها از موارد دیگر است. 

لطیف‌نژاد تصریح کرد: کنترل افزایش زایمان سزارین با ارائه اطلاعات کافی در مورد انواع زایمان، بیان معایب و مزایای آن‌ها و آموزش راه‌های کنترل درد زایمان به زنان باردار در طی دوره قبل از زایمان، برجسته کردن نقش ماما‌ها در انجام مراقبت‌های دوران بارداری و تعدیل تعرفه‌های زایمانی در انتخاب زایمان طبیعی زنان باردار بسیار مفید است و باورهای آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار