آستان مبارک امامزاده حضرت حسین بن موسی الکاظم طبس(ع) و آبگرم معدنی فردوس تاکنون بیشترین بازدیدکنندگان نورورزی را در استان به خود اختصاص داده اند.

  سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی د رگفتگو با باشگاه خبرنگاران بیرجند با اشاره به این مطلب افزود:هر کدام از شهرستان ها پنج جاذبه شاخص گردشگری را به منظور بازدید مسافران نورورزی به صورت ویژه همراه با راهنما و برپایی چادر و ...بهمرکزاستاناعلام کرده اند.

علی شریعتی منش با بیان اینکه آمارهای بازدیدکننده های نوروزیاز این مراکز به اطلاع عموم می رسد، افزود: لذا آمارهای بازدیدکنندگان از سایر اماکن گردشگری به صورت دقیق ارائه نمی شود.

وی از وجود بیش از 50 راهنما مسافران نوروزی در سطح جاذبه های گردشگری استان خبرداد و افزود: باغ و امارت اکبریه، ارگ کلاه فرنگی، مدرسه شوکتیه، آبگرم معدنی فردوس، موزه مردم شناسی تون و... از این جاذبه ها است.

شریعتی آستان مبارک امامزاده حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس و آبگرم معدنی فردوس را پر بازدیدترین اماکن و جاذبه های میراث فرهنگی از 29 اسفند ماه تاکنون ذکر و تصریح کرد: از 29 اسفند ماه سال گذشته تا سوم فروردین حدود 500 هزار بازدیدکننده از مراکز گردشگری و جاذبه های استان بازدید کردند. 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از وجود 14 موزه فعالوچندین سیاه چادردر سطح استان خبرداد و یادآورشد: 15 بازارچه صنایع دستی با 85 غرفه به منظور معرفی آثار صنایع دستی استان به روی مسافران و بازدیدکنندگان نوروزی گشایش یافته است.

شریعتی اجرای مراسم شترسواری، آیین ها و موسیقی سنتی در ایام غیر فاطمیه، مراسم کف زنی و ارائه عذاهای سنتیبهمسافرانوگردشگرانرا از دیگر برنامه ها این سازمان در این نوروز ذکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.