ورزش و تن آرامی به عنوان یک مداخله غیر دارویی در سنین باروری و مخصوصاً دوران بارداری مورد تاکید علم است و در ارتقاء سلامت ذهنی و سرزندگی نقش مهمی را ایفاء می‌کند.

فریبا آصفی کار‌شناس ارشد مامایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت  و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بچه دار شدن یکی از چالش بر انگیز‌ترین تجارب زندگی هر فرد است که باعث تغییرات اساسی در زندگی او می‌شود و علاوه بر جسم، روح، احساس، شخصیت و بعد اجتماعی زنان را نیز درگیر می‌کند. 
هورمون‌های حاملگی می‌توانند زمینه تغییرات روحی- روانی را فراهم کنند. 

آصفی گفت: استرسهای روحی قبل از زایمان باعث تولد نوزاد کم وزن، زایمان زودرس و مشکلات بیشتر در حاملگی و زایمان می‌شود. 
میزان بالای اضطراب قبل از زایمان نیز یک پیش بینی کننده قوی برای افسردگی پس از زایمان است. لذا آماده شدن کامل جسمی و ذهنی و مداخلات زود هنگام در دوره قبل از زایمان، اهمیت ویژه‌ای دارد. نسل جدید مردم به ارزشهای فرامادی و به خصوص داشتن عاطقه مثبت و سرزندگی اهمیت می‌دهند. 

این کار‌شناس ارشد مامایی تصریح کرد: سرزندگی با احساس سرشار از انرژی بودن همراه است و باعث ارتقاء عملکرد شخصی می‌شود. 
تجربه سرزندگی در افرادی که تمرینات بدنی را به صورت ثابت و منظم انجام می‌دهند، بیشتر خواهد بود. ورزش به زنان امکان سازگاری با تغییرات دوران بارداری را می‌دهد و باعث تحمل دردهای جزئی می‌شود. 

وی خاطر نشان کرد: ورزش و تن آرامی به عنوان یک مداخله غیردارویی در سنین باروری و مخصوصاً دوران بارداری مورد تاکید علم است و در ارتقاء سلامت ذهنی و سرزندگی نقش مهمی را ایفا می‌کند. لذا آماده شدن زنان از نظر جسمی و ذهنی می‌تواند استرسهای روحی را کاهش و سرزندگی و خلق مثبت را در زنان باردار افزایش دهد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، بارداری ، استرس ، ذهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.