در هفته نهم سال زراعی 93- 92 به تناوب سامانه های بارشی از روی کشور عبور کرده و سبب بارش باران در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و سپس جنوب شرق کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور،  در هفته نهم سال زراعی 93- 92 به تناوب سامانه های بارشی از روی کشور عبور کرده و سبب بارش باران در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و سپس جنوب شرق کشور شده است.
 
 در اوایل هفته به دلیل سکون نسبی هوا شرایط برای انباشت آلاینده ها در شهرهای بزرگ و صنعتی فراهم شده و در اواخر هفته در دامنه های جنوبی البرز شرایط جهت بارندگی مهیا گردیده است. از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به 1/46 میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله 50 درصد افزایش و نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.  
 
همچنین میانگین بارش سال گذشته کشور به 3/36میلیمتر که 18درصد افزایش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است. میانگین بارش استان های فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، یزد، کرمان، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، خراسان جنوبی، ایلام، گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه و خوزستان بیش از 40 درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است.
 
 میانگین بارش استان های قم، مرکزی، زنجان، قزوین، مازندران، سمنان و کردستان بین 110 تا 140 درصد واقع شده است. میانگین بارش استان های همدان و چهار محال و بختیاری بین 90 تا 110 درصد بوده است. میانگین بارش استان های آذربایجان غربی، تهران، لرستان، آذربایجان شرقی، گلستان، البرز و اردبیل بین 60 تا 90 درصد قرار گرفته است. میانگین بارش استان خراسان شمالی بین 30 تا 60 قرار می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحلیل ، وضعیت ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار