مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: حفاظت ازمحیط زیست در روزسیزدهم فروردین ماه و روز طبیعت فراموش نشود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید رضا موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: حفاظت از طبیعت برای تداوم استفاده از مواهب آن ضروری است ومی بایست با رعایت نکات ایمنی از وارد شدن خسارت در روز سیزدهم فروردین ممانعت کنیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که در روز سیزدهم فروردین ماه مردم برای طبیعت گردی به اکوسیستم های طبیعی مراجعه می کنند در جایی مستقر شوند که کمترین فشار را بر طبیعت وارد کرده و از تمرکز بر محدوده خاص جلوگیری کنند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: رهاسازی ماهیان غیربومی در رودخانه ها و تالاب های استان باعث تهدید اکوسیستم های آبی و از بین رفتن نوع ماهیان بومی می شود.


موسوی اظهار کرد: در این روز استخرهایی از سوی شهرداری های استان برای رهاسازی ماهیان قرمز سفره هفت سین مشخص شده که مردم ماهیان خود را در آن استخرها رهاسازی کنند.


وی با بیان اینکه کیسه های زباله در ورودی شهرها و جاده ها در اختیار مسافران و طبیعت گردان قرار داده می شود، خواستار جمع آوری زباله های تولیدی توسط مردم و تحویل آن در مکان های معین شد.


موسوی خودداری از آتش زدن در کنار درختان ، استفاده نکردن از تبر، سلاح و تور صید و همچنین پراکنده نکردن زباله در محل حضور و حاشیه جاده ها را از جمله اقدامات ضروری روز سیزدهم فروردین ماه عنوان کرد/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.