جان کري بر خودداری از ارسال موشک های ضدهوايی براي مخالفان سوری تاکيد کرد

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه العربیه گزارش داد: وزیر امور خارجه آمریکا بر خودداری واشنگتن از ارسال موشک های ضدهوایی دوش پرتاب برای مخالفان سوری تاکید کرده است.

مازن عباس خبرنگار شبکه تلویزیونی العربیه در مسکو، درباره دیدار "جان کری" و "سرگئی لاوروف" گفت: وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار از همتای روسی خود خواست تا مسکو نیروهایش را از مرز اوکراین دور کند. در این دیدار همچنین چگونگی گفتگوی مستقیم بین مسکو و کی یف و اصلاحات قانون اساسی در اوکراین بررسی شد. وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد مسکو و واشنگتن به تماس های خود درباره پرونده اوکراین ادامه خواهند داد. آمریکا از وعده روسیه درباره عقب نشینی شماری از نیروهایش از مرز اوکراین استقبال کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: در دیدار کری و لاوروف پرونده سوریه هم مطرح شد و وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد همتای آمریکایی اش به او تعهد داده است که واشنگتن ارسال موشک های ضدهوایی دوش پرتاب برای مخالفان سوری را نخواهد پذیرفت. لاوروف این موضع جان کری را هماهنگ با توافق ها بین مسکو و واشنگتن دانست. مسکو و واشنگتن توافق کرده اند از ارسال این نوع سلاح ها به مناطق درگیری خودداری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار