آثار ماندگار باید با هویت ملی و آیین مردم گره خورده و خلوت آدم‌ها را پر کند.

خشایار اعتمادی، خواننده موسیقی پاپ، در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران در خصوص ماندگاری آثار موسیقی گفت: آثار موسیقی در شرایطی قابلیت ماندگاری دارند که با هویت ملی و آیینی مردم گره خورده و شعر درباره معضلات اجتماعی باید تاثیرگذار و دارای پیام انسانی و سازنده باشد.
 
وی افزود: اگر آثار در زمان خاص راجع به محتوای خاص همان زمان به گونه‌ای که برای عموم جامعه خاطره‌ساز باشد یا اگر شعر دارای طراوت، امید و چشم‌اندازی از نشاط باشد و افسردگی را از بین ببرد، به گونه‌ای که توسط مخاطب زمزمه شود بتواند خلوت آدم‌ها را پر کند، اثر ماندگار خواهد شد.
 
اعتمادی عنوان کرد: اثر ماندگار یعنی اثری که در گذشته ساخته شده است و پس از گذشت زمان، برای مخاطب همچنان تداعی خاطره کند.
اعتمادی گفت: امروزه نیز آثاری ساخته می‌شود که قابلیت ماندگاری دارند و برخی آثار ساخته شده در گذشته امروزه ماندگار نیستند و ماندگار نخواهند شد.
 
وی بیان کرد: از نظر فنی ماندگاری آثار خاص و شلوغ نیست، بلکه اگر تنظیم، ملودی، شعر و صدا در یک راستا باشند، حتی با یک ساز نیز توان ماندگاری دارد، برای مثال گاهی یک سوت هم تاثیرگذار است و آوا روی دل و حال مخاطب می‌نشیند و با تمام سادگی ماندگار می‌شود.



انتهای پیام/اق

برچسب ها: موسیقی ، ماندگار ، اعتمادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار