در سایه انتخابات افغانستان روزنامه های انگلیس و آمریکا به برگزاری انتخابات این کشور در سایه درگیری‌های و بحران‌های این کشور پرداخته اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از "الجزیره" ؛ درسایه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ،‌ روزنامه‌های انگلیس وآمریکا به برگزاری این انتخابات درسایه بحران و درگیری‌های این کشور پرداختند.

روزنامه بریتانیایی دیلی‌تلگراف با اشاره به جنگ در افغانستان می‌گوید : کشورهای خارجی نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کنند و راه را برای بازگشت طالبان باز می‌گذارند.

این روزنامه می‌نویسد : حدود 448 سرباز بریتانیایی از زمان شرکت نیروهای انگلیسی در جنگ افغانستان در سال 2001 کشته شدند و این درحالی‌است که نگرانی‌ها از آینده نامعلوم این کشور  وجود دارد.

از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز با چاپ این مطلب که : راه دموکراسی در افغانستان ناهموار است ، تاکید کرد : اهالی افغانستان مجبور هستند که برای انتخابات ریاست جمهوری و برای انتقال صندوق‌های رأی از چهارپا برای رفتن درسرزمین‌های ناهموار استفاده نمایند.

این روزنامه همچنین می‌نویسد : افغانها آمادگی‌شان را برای برگزاری انتخابات در سایه انفجارهای پیاپی و مشکلات و خشونت‌هایی که مناطق مختلف این کشور از جمله کابل با آن روبروست و نیز درسایه تهدیداتی که طالبان انجام داده است بکار بسته‌اند.

در همین راستا ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز نوشته است ایالات متحده به این انتخابات چشم دوخته است به امید آنکه رئیس جمهوری که آمریکا بتواند با او به ائتلاف برسد رأی بیاورد.

این روزنامه همچنین نوشته است : دولت باراک اوباما به رغم توجه و تمرکزش بر بحران‌های دیگر بین‌المللی در خاورمیانه و اوکراین ، با احتیاط  ، آمادگی‌های افغانستان را برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری زیر نظر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار