مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: پیشگیری از وقوع تخلفات از اولویت‌های دیوان عدالت اداری است که به همین منظور کمیسیون تطبیق مصوبات به دستور رئیس دیوان برای رصد بخشنامه‌ها و مصوبات دستگاه‌های اجرایی کشور تشکیل می‌شود.

«علی اکبر بختیاری» مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری، در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با سیاست دستگاه دیوان عدالت اداری در پیشگیری از افزایش تخلفات اداری اظهار داشت: پیشگیری از وقوع تخلفات از اولویت‌های دیوان عدالت اداری است که به همین منظور کمیسیون تطبیق مصوبات به دستور رئیس دیوان برای رصد بخشنامه‌ها و مصوبات دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این کمیسیون راهنمایی‌ها و مشاوره‌های مفیدی برای تصحیح آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های پیشین داده خواهد شد و این در حالی است که آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید دستگاه‌های اداری نیز مورد رصد قرار می‌گیرند تا از اجرای مصوبات خلاف قانون جلوگیری شود.
 
بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: با ایجاد کمیسیون تطبیق و ارتباط سیستماتیک با دستگاه‌ها، مصوبات، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مجموعه‌های اجرایی مختلف مورد رصد قرار می‌گیرد و از این طریق  انحراف از قانون به حداقل می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار