طرح هدفمندی یارانه ها گامی بلند به سوی تحقق عدالت اجتماعی بوده که یکی از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، طرح هدفمندی یارانه ها که به منظور حمایت ازتحقق عدالت اجتماعی در بهره مندی عادلانه مردم از منابع خدادای آغاز شد اینک در مرحله دوم در سالی که با نام اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است نیازمند برنامه ریزی جدی دولت و همراهی مردم برای اجرای صحیح است.

بهینه سازی مصرف و پیشگیری از قاچاق سوخت به خارج از دیگر مزیت های طرح هدفمند یارانه هاست که در صورت محقق شدن دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران را در افزایش شاخص های رفاهی جامعه یاری خواهد کرد.
دولت با برگزاری همایش بزرگ فرمانداران و استانداران سراسر کشور در حال ابلاغ راهکارهای و برنامه های شروع مرحله دوم هدفمندی یارانه هاست.
 
 نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها در صورتی که با مشارکت بیشتر مردمی همراه شود نقش مهمی در اصلاح ساختار اقتصادی کشور دارد.

علی حیدری با اشاره به اختصاص 9 هزار و 200 میلیارد تومان برای ارتقای شاخص رفاهی زندگی ایرانیان از محل هدفمندی مرحله دوم یارانه ها افزود: در صورت اجرای به موقع و صحیح این طرح تحولی عظیم در وضعیت رفاهی مردم ایران ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: این میزان اعتبار برای پوشش بیمه درمانی، تامین سبد کالای قشرهای کم درآمد و پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای افراد جویای کار از محل درآمدهای مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از این میزان اعتبار چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای تکمیل پوشش بیمه درمان همگانی و دو هزار و 400 میلیارد تومان برای تامین سبد کالای مددجویان نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی تخصیص یافته است.
حیدری از اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به جوانان جویای کار خبر داد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمندی یارانه ها نقش مهمی در اجرای عدالت اجتماعی و کاهش فقر در جامعه دارد.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به وجود منابع سرشار خدادای در ایران اسلامی از نفت، معادن، وجود نیروی انسانی جوان و تولیدکنندگان هدفمندسازی یارانه ها را راهکاری برای رونق تولید ملی و بهینه سازی مصرف دانست.

وی اظهار کرد: واقعی شدن نرخ کالا و خدمات نقش بسیار اثرگذاری در افزایش تولیدات داخلی که ایجاد فرصت های شغلی پایدار از کمترین مزایای آن است می شود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.