رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد بخشی از مالیات‌هایی را که هر ماه به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می کند، به حال تعلیق درآورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد بخشی از مالیات هایی را که هر ماه به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری می کند، به حال تعلیق درآورد.

یک منبع دولتی اسرائیل که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد « ما قصد داریم در واکنش به اقدامات یکجانبه فلسطینی ها بخشی از پولی را که هر ماه توسط اسرائیل در اختیار تشکیلات خودگردان قرار می گیرد، قطع کنیم ».

این منبع  تصریح کرد « ما فکر می کنیم این عمل تشکیلات خودگردان فلسطین برای پرداخت مبالغ قابل توجهی پول به زندانیان فلسطینی و خانواده های آن‌ها نوعی حمایت از تروریسم است. ما قصد داریم به اندازه این میزان پول، از پولی که به تشکیلات خودگردان پرداخت می شود، کم کنیم ».

تشکیلات خودگردان فلسطین تحت عنوان حقوق سالانه به هر زندانی فلسطینی که در اسرائیل محبوس است، کمک مالی پرداخت می کند. میزان این کمک برای زندانیانی که مجازات آنها کم تر از سه سال است 400 دلار و برای محکومان به بیش از 30 سال حبس، بیش از 3000 دلار است.

"عیسی قراقع"، وزیر زندانیان فلسطین، در پاسخ به سوال خبرگزاری فرنسه در باره این اقدام اسرائیل اعلام کرد « این اقدام می تواند اقدامی خطرناک باشد ».

قراقع تایید کرد « اسرائیلی ها در تلاش اند به زندانیان فلسطینی ضربه بزنند زیرا می دانند این موضوع برای همه فلسطینی ها چقدر مهم است ».

حدود 5000 فلسطینی در اسرائیل در زندان به سر می برند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار