مدیرکل جهد کشاورزی استان خوزستان گفت: استان خوزستان بزرگترین تولید کننده محصولات کشاورزی در کشور و قطب تولید کننده گندم است.

کیخسرو چنگلوایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت گندم در استان خوزستان  750 هزار هکتار بوده است، گفت: از این مقدار 480هزار هکتار گندم آبی و 270 هزار هکتار گندم دیم بوده است.  

وی در ادامه افزود: باتوجه به شرایط آب و هوایی مناسب اخیر پیش بینی می شود یک میلیون و 650هزار تن تولید گندم داشته باشیم که انتظار می رود از این مقدار یک میلیون و 100هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان باشد.

چنگلوایی با تاکید بر اینکه عملیات برداشت گندم از 20 فروردین در سراسر استان آغاز شده است، خاطر نشان کرد: عملیات برداشت گندم توسط 3200 کمباین انجام می شود که از این تعداد 400 کمباین بومی بوده و 2800 کمباین از خارج از استان وارد شده است که برای کنترل و ضدعفونی کردن کمباین های مهاجر، ایستگاه کنترل و قرنطینه در ورودی های شهرستان های بهبهان، هندیجان، ایذه و اندیمشک مستقر شده اند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به اینکه بیش از یک سوم گندم خریداری شده کشور از استان خوزستان بوده است، گفت: عملیات خرید گندم توسط 84 مرکز خرید در استان انجام شده که شامل 56 مرکز خرید تعاون روستایی و 28 مرکز خرید سیلو می باشد./س
برچسب ها: خوزستان ، قطب ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.