امسال تمامي روحانيون به عمره اعزام مي‌شوند

معاون فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري، گفت: تمام روحانيون دست كم يك بار و يك چهارم از آنها امسال مي‌توانند براي دومين بار به عمره مشرف شوند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد مظلومي، معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در نشستي با روحانيون كاروان‌ها در مكه با بيان اينكه طبق ارزيابي‌هاي بعثه، روحانيان كاروان‌ها در كارشان موفق بوده‌اند، اظهار داشت: با اين حال، يك روحاني طي ۱۰ روز حضور زائران در سرزمين وحي، نمي‌تواند اعجاز كند و اينكه يك زائر، تمام قواعد وحدت، اخلاق، آداب اسلامي و… را رعايت كند، انتظاري منطقي نيست.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر برخي مزاحمت‌ها براي روحانيون در مدينه و مكه گفت: ما با دو گروه طرف هستيم. عده‌اي از آنها، كودكان و نوجواناني هستند كه ايجاد مزاحمت مي‌كنند و به آزار و اذيت روحانيون مي‌پردازند. طبيعي است كه ما با يك عالم سروكار نداريم و مي‌توانيم اين مسائل را از طريق مراجع رسمي پيگيري كنيم. گروه دوم، كساني هستند كه شايد مغرض و معاند نباشند و صرفاً درباره ما سئوالات و شبهاتي دارند كه وقتي نگاهشان تصحيح مي‌شود، دست از دشمني مي‌كشند. بنابراين بايد به پرسش‌هاي آنان به آرامي و با منطق تشيع پاسخ داد.

حجت‌الاسلام مظلومي با بيان اينكه حضور زائران ايراني در خيلي از برنامه‌ها، اعمال و مناسك چه در حج و چه در عمره، نسبت به گذشته سنجيده‌تر و پخته‌تر شده است، اعلام كرد: سال گذشته حدود ۴۵۰ هزار نفر به عمره مشرف شدند، اما امسال اين رقم به حدود ۸۵۰ هزار نفر خواهد رسيد.

وي با بيان اينكه با افزايش شمار زائران و كاروان‌ها، امكان تشرف براي همه روحانيون رسمي كاروان‌ها فراهم شده است، گفت: تمام روحانيون دست كم يك بار و يك چهارم از آنها امسال مي‌توانند براي دومين بار به عمره مشرف شوند.

حجت‌الاسلام مظلومي با اشاره به خواسته مردم مبني بر اعزام روحاني بومي براي هر كاروان گفت: اين هم يكي از مسائل ماست كه بايد براي آن چاره‌انديشي كنيم؛ چرا كه استاني ممكن است، روحانيون زيادي داشته باشد، اما برخي استان‌ها با وجود داشتن كاروان‌هاي زياد، تعداد كمي از روحانيون آن استان در فهرست اعزام هستند.

و با ابراز اميدواري نسبت به برچيده شدن سازه موقت در مسجدالحرام طي سال‌هاي آينده، خاطرنشان كرد: در اين صورت، تعداد اعزام‌ها بيش‌تر و به دنبال آن، اعزام روحانيون، معين‌ها و معينه‌ها نيز افزايش خواهد يافت.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در پايان گفت: متأسفانه فاصله اعزام يك روحاني از نوبت قبل تا نوبت بعدي، آسيب‌زا خواهد بود؛ چرا كه موجب مي‌شود روحانيون به دليل ناآشنايي با تغييرات و تحولات مسجدالحرام، با دشواري‌هايي مواجه شوند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: امسال ، روحانیون ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار