تولید صنعتی هند در ماه فوریه 1.9درصد و تولیدات کارخانه ای که سه چهارم شاخص تولیدات صنعتی را تشکیل می دهد در ماه فوریه درمقیاس سالانه 3.7 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، تولید صنعتی در هند در ماه فوریه 1.9درصد کاهش یافت و این امر نشان می دهد دولت آینده هند برای رسیدن به رشد اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه است.

شاخص تولید صنعتی در هند در حالی کاهش می یابد که کارشناسان پیش بینی کرده بودند رقم این شاخص در این ماه حدود 0.9 درصد افزایش داشته باشد زیرا در ماه ژانویه امسال نیز رقم آن 0.1 درصد افزایش یافته بود. 

تولیدات کارخانه ای که سه چهارم شاخص تولیدات صنعتی را تشکیل می دهد در ماه فوریه درمقیاس سالانه 3.7 درصد کاهش یافت. 

کاهش این شاخص در حالی در هند روی می دهد که مردم این کشور در انتخابات پارلمانی سراسری این کشور شرکت کرده اند. حزب ملی گرای "هندو بهاراتیا جاناتا" بیشترین بخت را برای پیروزی در این انتخابات در مقابل حزب کنگره دارد.

زیرا این حزب به علت عملکرد بد اقتصادی و افزایش قیمت ها از چشم مردم افتاده است. نتایج این انتخابات قرار است تا شانزدهم ماه مه امسال اعلام شود. 

رشد اقتصادی هند از سه سال گذشته تاکنون روند افول را طی می کند و بر اساس پیش بینی ها رقم آن امسال از 4.9 درصد فراتر نخواهد رفت. این در حالی است که این کشور در سال گذشته رشد اقتصادی 4.5 درصدی را تجربه کرده بود.

این میزان رشد اقتصادی برای کشور پر جمعیتی مانند هند کافی نیست که هر سال به شمار متقاضیان کار آن به شدت افزوده می شود.همچنین میزان تولید ناخالص داخلی هند در حالی روند افول را طی می کند که طی سال های 2000 رشد اقتصادی دو رقمی را تجربه کرده بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، رشد ، اقتصادی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار