یک متخصص پوست گفت: بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک‌های دور چشم مراقبت از پوست از همان دوران جوانی است که استفاده از عینک آفتابی می‌تواند کمک شایانی کند.

دکتر بهروز باریک‌بین متخصص پوست و مو درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات شایعی که خانم‌ها برای درمان آن به متخصص پوست و مو مراجعه می‌کنند مشکلات دور چشم مثل سیاهی و چروک است چرا که پوست پلک ها و دور چشم بسیار حساس است و به دلیل نازکی به راحتی در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با افزایش سن چین و چروک‌های پوستی شروع به ظاهر شدن می‌کند افزود: برای رفع این چروک‌ها اقدامات متعددی همچون لیزر‌های مختلف، تزریق بوتاکس و تزریق ژل‌های ظریف را می‌توان انجام داد. اما بهترین کار این است که با مراقبت از  پوست از همان ابتدا از ایجاد چروک‌ها جلوگیری کرد.

باریک‌ بین ادامه داد: اولین و مهمترین قدم برای پیشگیری ازچین و چروک‌، محافظت از پوست در مقابل نور آفتاب است. باید توجه داشت که به دلیل حساسیت زیاد پوست پلک، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در اطراف چشم‌ها چندان ممکن نیست و به کار بردن کرم‌های ضد آفتاب دراین نواحی باعث سوزش و ریزش اشک می شود بنابراین بهترین کار برای محافظت از پوست اطراف چشم استفاده ازعینک آفتابی است.

وی با تأکید بر این که استفاده ازکرم‌های دور چشم استاندارد و از  سن سی سالگی می‌تواند تاحد زیادی ایجاد این چین و چروک‌ها را به تأخیر بیندازد تصریح کرد: افرادی که پوست خشک دارند بیشتر در معرض مشکلات پوست اطراف چشم هستند. خشکی پوست باعث تشدید چین و چروک‌ها می‌شود به همین دلیل این افراد باید به طور مرتب پوست اطراف چشم‌ها را با یک کرم، مناسب با نوع پوست چرب کنند.

وی خاطر نشان کرد: کرم‌های دور چشم حاوی ماده‌ای به نام رتینول هستند که به عنوان یک لایه‌بردار ضعیف است و معمولاً درتهیه کرم‌های دور چشم استفاده می‌شود. البته کرم‌های دورچشم قوی‌تر که حاوی درصد بیشتری از رتینول هستند می‌تواند باعث خشکی بیشتر و تشدید چین چروک‌ دور چشم در افراد حساس شود.

بنابر این افرادی که دارای پوست‌های خشک و حساس هستند باید در مورد انتخاب کرم دور چشم دقت کنند تا دچار مشکل خشکی شدید و تحریک‌پذیری پوست نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوست ، چین ، چروک ، عینک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار