سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعاهای آمریکا درباره نقش روسیه در انفجا ماراتن بوستون آمریکا را رد کرد.وی گفت:درک این افتراها برای روسیه دشوار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس: "آلکسنادر لوکاشوویچ" امروز تاکید کرد، وزارت خارجه روسیه تلاش آمریکا برای مسئول دانستن کشورش و همکاری در انفجارهای بوستون را رد کرد.وی گفت ما اقدامات آمریکا برای مسئول دانستن مسکو در برنامه ریزی انفجارهای این شهر را رد می کنیم.

روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا دو پیش بر اساس گزارش های  آژانس امنیت ملی مدعی شد، روسیه اطلاعات کامل درباره اقدام تروریستی برادران تسارنایف در جریان مسابقه ماراتن بوستون را در اختیار داشته است، و این کشور اطلاعات خود را به دفتر تحقیقات فدرال آمریکا ارائه نکرده است.

لوکاشوویچ روز شنبه گفت:برای ما درک تکرار چنین افتراهایی دشوار است و ما پیشتر جزئیات را با طرف آمریکایی و دستگاههای امنیتی ذیربط و از طریق کانالهای ویژه بررسی کردیم.

وی افزود:دستگاه امنیتی روسیه قبل از عملیات بوستون، اطلاعاتی درباره تاسارنایف در اختیار دوستان آمریکایی قرار داده بود و آنها آنگونه که باید با آن توجه نکرده اند.وی گفت:در سفر اعضای کنگره آمریکا به مسکو نیز به سوالهای آنان در این باره پاسخ دادیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار