رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت گفت: پشه عامل انتقال تب دانگی در کشور دیده شده است.

حسین معصومی در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری درباره شیوع تب دانگی در کشور گفت: شیوع تب دانگی از طریق ناقلین اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: عامل این بیماری ویروسی است که به وسیله پشه به انسان منتقل می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این پشه ناقل بیماری در کشورهای مجاور ما وجود دارد و در کشورهای پاکستان و افغانستان مواردی از ابتلا به تب دانگی مشاهده شده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت اضافه کرد: در حال حاضر بیماری تب دانگی در کشور شناسایی نشده است اما پشه‌ای که عامل انتقال این بیماری بوده در کشور دیده شده است.

وی ادامه داد: در استان‌های هم‌مرز با پاکستان و افغانستان این پشه دیده شده است

معصومی درباره وضعیت آب شرب مناطق شهری کشور تصریح کرد: در دسترسی مردم به آب شرب سالم در مناطق شهری مشکلی وجود ندارد و صددرصد مناطق شهری ما به آب سالم دسترسی دارند؛ ولی در مناطق روستایی هنوز مردم در دسترسی به آب سالم مشکل دارند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت ادامه داد: در کشور موارد ابتلا به بیماری وبا را داریم، ولی تعداد موارد ابتلا بسیار کم است.

حسینی درباره شیوع بیماری وبا گفت: در بررسی سال گذشته، 82 درصد ناقلان این بیماری از خارج از کشور به مراکز درمانی مراجعه کردند که بیشتر آنها افغانی بودند و به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند.

وی ادامه داد: بقیه نیز از اتباع داخل کشور بودند که به صورت پراکنده در سایر نقاط کشور پراکنده هستند.

معصومی بیشترین درگیری بیماری وبا در کشور را مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان عنوان کرد و ادامه داد: این استان‌ها به دلیل ورود افغانی‌ها درگیر این بیماری می‌شوند.

این مسئول درباره فوتی‌ها ناشی از ابتلا به بیماری وبا اظهار کرد: فوتی‌های ناشی از بیماری وبا بیشتر اتباع افغانی بودند که در لحظات آخر به بیمارستان مراجعه کردند و برخی‌ها را نیز به صورت جسد در کنار بیمارستان‌ها رها کرده بودند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت ادامه داد: 90 درصد مواردی که کشف می‌شود منجر به درمان خواهد شد به این دلیل که درمان بیماری وبا بسیار ساده است.

وی در پایان گفت: 82 درصدی که اعلام کردیم به این بیماری مبتلا می‌شوند از خارج از کشور وارد خاک ما شده‌اند و بیشتر هم با حالت مریض وارد کشور می‌شوند./س

برچسب ها: پشه ، کشور ، ناقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.