عباس آخوندیˈ وزیر راه و شهرسازی که به منظور همراهی با رییس جمهوری شامگاه دوشنبه به زاهدان سفر کرده است، صبح امروز از بزرگ راه در دست ساخت میرجاوه - زاهدان - بم - دیدن کرد و در جریان آخرین وضعیت تکمیلی این طرح عمرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، قائم مقام وزیر در سیستان و بلوچستان و مدیر کل راه و شهرسازی شمال استان در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: این بزرگراه با 317 کیلومتر طول در قالب 9 قطعه در سال 1386 آغاز شده و هم اکنون سه قطعه به طول 102 کیلومتر در حال اجرا است.

ابوالفضل باقرنیاˈ گفت: این محور ترانزیتی از شهرستان مرزی میرجاوه در همسایگی پاکستان آغاز می شود و پس از گذر از زاهدان در ادامه به شهر بم در استان کرمان منتهی می شود.

وی افزود: تاکنون برای احداث این بزرگراه 38 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل و بهره برداری از آن 389 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی: قطعه یک این بزرگراه به طول 41 کیلومتر با 87 درصد پیشرفت فیزیکی و قطعه دو این بزرگراه نیز به طول 31 کیلومتر هم اکنون به 30 درصد پیشرفت در اجرا رسیده است.

وی ابراز داشت: احداث این بزرگراه که در اختیار سه پیمانکار قرار گرفته است بابت عملیات اجرایی 20 میلیارد تومان دیون به مجریان دارد.

  انتهای پیام //س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.