در ويندوز ابزاري به نام Remote Desktop Connection وجود دارد که از طريق آن مي توانيد فايل ها را با هر حجمي بين 2 رايانه شبکه شده انتقال دهيد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اين کار هم در رايانه هاي يک شبکه اداري يا خانگي (مانند شبکه Lan) و هم بين 2 رايانه دوردست از طريق شبکه اينترنت امکان پذير است.

براي اين کار ابتدا وارد منوي Start و فضاي Run شويد (با فشار دادن کليد هاي Winkey + R)؛ حال در پنجره Run عبارت mstsc.exe را تايپ و Ok کنيد تا برنامه Remote Desktop اجرا شود.

در پنجره Remote Desktop Connection، آدرس IP رايانه اي را که قصد داريد به آن متصل شويد، وارد کنيد و سپس گزينه Options را انتخاب کنيد.

در پنجره جديد، وارد نوار Local Resources شويد، حال در بخش Local Devices از پنجره Local Resources، از شما سوال مي شود که به هنگام اتصال به رايانه راه دور، قصد اتصال به کدام بخش را داريد.

در اينجا تيک گزينه Disk Drives را بزنيد و سپس Connect کنيد تا به پارتيشن هاي رايانه مقصد متصل شويد. حال دوباره وارد منوي Start شويد و اين بار از منوي All programs، وارد پوشه Accessories شويد و Windows Explorer را اجرا کنيد.

خواهيد ديد که درايوهاي جديدي در Windows Explorer ظاهر شده است. اين درايوها، درايوهاي رايانه مقصد است. براي انتقال يک فايل يا فولدر بين 2سيستم تنها کافي است فايل مورد نظر را از درايو مبداء Drag (بکشيد) و در درايو مقصد رها کنيد.

البته دقت کنيد که براي اتصال به يک رايانه ديگر از طريق Remote Desktop Connection، رايانه مقصد بايد اين امکان را فعال کرده و اجازه دسترسي سيستم هاي ديگر از طريق ريموت دسکتاپ را داده باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار