باید از فیلمسازانی که ایثارگرای مادران را به تصویر می‌کشند، قدردانی کرد.

مهرانه مهین ترابی بازیگر سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به مناسبت روز مادر و پیرامون چگونگی به تصویر در آوردن نقش زن در سینما و تلویزیون گفت: نقش اول و اصلی بیشتر فیلم‌ها و سریا‌ل‌های ما مردان هستند و نوعی فضای مردسالاری در فیلم‌ها حاکم است.

حتی نویسندگان و کارگردانان زن نیز به محور قرار دادن نقش زن در آثار تصویری کمتر توجه می‌کنند.

وی افزود: دلیل این موضوع کم شدن روحیه‌ ریسک‌پذیری در فیلمنامه‌ها است که تهیه‌کنندگان و کارگردانان از محور قرار دادن نقش مرد نتیجه خوبی گرفته‌اند و نمی‌خواهند این موقعیت خود را به خطر بیندازند.

بازیگر سریال "همسران" با اشاره به نقش کلیدی زنان در موفقیت یک فیلم خاطرنشان کرد: درفیلمنامه‌های کنونی بیشتر به مسائل و مشکلات زنان و دختران جوان توجه می‌شود در صورتی که ما نباید گرفتاری و دغدغه‌های زنان مسن و میان سال را از یاد ببریم، البته دور از انصاف است که از زحمات نویسندگان و فیلمسازانی که چهره ایثارگر زن را به نمایش می‌گذارند تقدیر نکنیم.

مهین‌ترابی تصریح کرد: پررنگ‌تر کردن نقش زنان در سینما و تلویزیون نیاز به فرهنگسازی عمیق در جامعه دارد زیرا ایده‌ی فیلمنامه‌ها از افکار و فرهنگ غالب در جامعه نشات می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زن فردی مدیر، مدبر، با احساس و ایثارگر است او می‌تواندهم پای مردان در جامعه حضور فعال و موثر داشته باشد همه ما باید بدانیم که ریشه جامعه‌ی ما را زنان و مادران فهمیده و فداکار ما می‌سازند و هر اندازه از آنان قدردانی کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تصویرگر ، مادر ، فیلمساز ، ریسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار