فناوری‌های نوین در سلول‌های بنیادی این بار به سراغ یکی از بیماری‌های حرکتی رفته و امیدی تازه برای درمان این بیماری در میان افراد بیمار ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پژوهشگران از فناوری نور برای کمک به حرکت و کنترل ماهیچه‌های یخ زده در افراد فلج برای کمک به راه رفتن آنها استفاده می‌نماید.

گفتنی است، این پژوهش در مراحل اولیه تحقیق خود قرار دارد اما در صورت به نتیجه رسیدن می‌تواند سبب کمک فراوان به افراد فلج گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این فناوری به ویژه برای کمک به مبتلایان به بیماری نورون حرکتی که در آن عضلات آنها به طور تدریجی دچار فلج می‌شود و مشکلات متعددی در کنترل تنفس و بلع غذا برای آنها ایجاد می‌کند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

با استفاده از این روش ژن‌هایی به درون سلول‌های پیوند زده می‌شود که آنها را نسبت به نور حساس می‌کند و آنها با عمل جراحی این سلول‌ها به سلول‌های عصبی حرکتی تبدیل می‌شوند.

با تاباندن نور به این سلول‌ها آنها علائم را دریافت کرده بافت‌های ماهیچه‌ای را حرکت می‌دهند.

کار‌شناسان امیدوار هستند با این روش یک روز بتوانند مشکل قلبی در دنیا را درمان نمایند این تحقیقات در شاخهٔ تحقیقات در زمینهٔ سلول‌های بنیادی بدن افراد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار